Administratör inom Inköp - Vikariat

Lidl Sverige KB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vill du vikariera administrativt på vår inköpsavdelning? Då kan du bli vår nya kollega inom Administrationen på Inköp!

Introduktion
Vi söker nu en administratör till administrationen inom inköp. Tjänsten är ett sommarjobb där möjligheter till förläggning finns under hösten och på längre sikt. Vi tänker att detta är en tjänst som kan passa bra för dig som studerar. Tillträde för tjänsten är tidigast från 1 juni eller enligt överenskommelse.
Administrationen hanterar masterdata som bland annat svarar för att aktualisera vårt affärssystem med all produkt- och leverantörsdata. Gruppen sammanställer och kommunicerar sedan vidare nyheter och ändringar till andra avdelningar internt. Korrekt masterdata och informationsgivning är grundförutsättningen för att våra produkter ska kunna bearbetas och hanteras vidare i olika steg av processen hos andra avdelningar på företaget på sin väg fram till slutkunden i butik.
Affärsprocessen startar med att våra inköpare förhandlar en ny produkt. Utifrån informationen i inköpskontraktet registreras och bearbetas produkt- och leverantörsinformationen i affärssystemen, för de artiklar som våra svenska inköpare förhandlar, men även för artiklar som utvecklats och tagits fram av andra Lidl-länder. Vi hanterar hela vår artikelbredd från havregryn och äpplen till kläder och solstolar.
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 180 butiker runt om i Sverige.

Vad blir dina arbetsuppgifter?
I den här rollen på vår inköpsavdelning hanterar du administration av kontrakt, masterdata, och kvalitetskontroller för den data som utgör grunden för all hantering av våra artiklar och leverantörer
I rollen hanterar du den data som är grunden för all vidare intern hantering av våra produkter och leverantörer. Med inköpskontrakt, meddelanden och annan information som grund uppdaterar du självständigt uppgifterna i vårt affärssystem. Utifrån våra fastlagda rutiner och processer administrerar du inlistning, ändringar och utlistning av produkter och leverantörer. Du uppdaterar prisskyltar utifrån vårt prisskyltskoncept och administrerar prisändringar och andra ändringar på produktnivå såsom t. ex kolliinnehåll, sortering, beställ- och leveransinformation.
Som en viktig del av det löpande arbetet sammanställer och kommunicerar du också veckovis information kring artiklar och leverantörer genom standardiserade inköpsmeddelanden till olika mottagare på andra avdelningar.

Vilka erfarenheter söker vi?
Du har en avslutad gymnasieutbildning och trivs som bäst när du får ägna dig åt administrativa arbetsuppgifter. Du är en skicklig administratör som är noggrann, strukturerad och har god prioriteringsförmåga. För att trivas i rollen bör du också ha ett väl utvecklat siffersinne och tycka om att arbeta med siffror. Vi jobbar processtyrt och det är viktigt att du trivs med det arbetssättet.
Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är goda. Du är en god kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
När det dyker upp frågeställningar som du inte mött tidigare arbetar du lösningsorienterat och söker själv aktivt efter information. Du har lätt för att samarbeta med andra, men tycker även om att arbeta självständigt och är inte rädd för att driva på för att komma till avslut i frågor.
Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är mycket goda. Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Då vårt koncernspråk är tyska är det meriterande om du har goda kunskaper eller mer i tyska i tal och skrift. Det är dock inget krav och vi välkomnar även ansökande utan kunskaper i tyska.

Vad kan vi erbjuda?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Ansök nu". Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 28 april 2020. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2020-04-14

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Lidl Sverige KB
Anderstorpsvägen 22
17104 Solna

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lidl Sverige KB
Anderstorpsvägen 22 (visa karta)
171 04  SOLNA

Jobbnummer
5188793

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidl Sverige KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidl Sverige KB: