Administratör/ekonomiassistent till Pampas Marinentreprenad

Poolia Office Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-06-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör/ekonomiassistent till Pampas Marinentreprenad" (publicerad 2016-06-16) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Presentation

Vi söker en självgående och driven administratör/ekonomiassistent till Pampas Marinentreprenad, belägen i Pampas Marina i Solna. Du erbjuds en varierad roll där du bidrar med din förmåga att driva projekt, granska upphandlingar och skapa struktur.

Tjänsten är placerad i trevliga lokaler, direkt i anslutning till vatten, båtar, bryggor och hamnrestaurang där goda förbindelser finns i den absoluta närheten.

Publiceringsdatum
2016-06-16

Dina arbetsuppgifter
Pampas Marinentreprenad står inför spännande förändringar då de ökar sin omfattning samt att kraven och ambitionerna ökar i företaget. För att nå framgång i förändringarna kommer rollen som administratör/ekonomiassistent vara en nyckelperson och en stark administrativ stödfunktion. I rollen kommer du bidra med ordning och reda, god säkerhet och effektivt genomförda projekt.

Arbetsuppgifterna i rollen varierar i jämn fördelning mellan administration, ekonomi och systematiskt arbete inom kvalitet-, miljö- och arbetsmiljöfrågor (KMA). I rollen arbetar du brett och har ansvar att administrera flera projekt samt hantera och kontrollera dokumentation som rör enheter i flottan. Du ansvarar även för att kontrollera upphandlingar, försäkringar och olika avtal.

En viktig del i rollen kommer vara att ansvara för att följa upp implementeringen av företagets nya tidsrapporteringssystem och säkerställa att det används på rätt sätt. Rollen innebär även hantering och kontering av fakturor, sköta löpande redovisning samt leverantör- och kundreskontra. Du kommer även att arbeta med bland annat avstämningar och likviditetsplanering. Andra arbetsuppgifter som kommer förekomma är att beställa kontorsmaterial och vara proaktiv i de situationer som uppstår.

Utbildning/erfarenhet

För att lyckas i rollen ser vi att du arbetat i en liknande roll tidigare. Du har även minst två till tre års erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra. Det är mycket meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av redovisning och erfarenhet av tidredovisning. Genom din initiativförmåga kommer du ha stor möjlighet att påverka ditt arbete.

Ett intresse för kollektivavtal och personalfrågor är mycket relevant då det finns möjligheter att utveckla dessa delar i företaget. För att nå framgång i rollen är du en god användare av Officepaketet. Erfarenhet av affärssystemet Pyramid är meriterande.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är självgående, driven och nyfiken. Du trivs i en roll där du får arbeta flexibelt med många bollar i luften. Du är en social person som är har skinn på näsan, är analytisk, lyhörd och prestigelös. Vidare så är du strukturerad med ett öga för detaljer och uttrycker dig mycket bra i både engelska och svenska.

Företagsbeskrivning

Pampas Marina ingår i Pampasgruppen och har sitt säte i Solna. De är mest kända för anläggningen Pampas Marina AB där verksamhet bedrivs i båtbranschen, såväl i egen regi som via ett 15-tal företag som är hyresgäster och partners till Pampas Marina AB. Pampas Marina AB tillhandahåller båtplatser i sjön och på land samt driver service- och reparationsverksamhet. I Pampasgruppen ingår affärsområdet marinentreprenad med verksamheter som projektering och produktion av hamnanläggningar, uthyrning av pråmar samt bärgnings- och isbrytningsuppdrag. Bogserbåtar, kranar och pråmar är de huvudsakliga verktygen.

Vår kunds hemsida

http://pampas.se/

Sluttext

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-27
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 43695
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andrea Bergkvist 073-944 50 75 andrea.bergkvist@poolia.se

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2909070

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: