Administratör/ekonomiassistent
Proffice Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag.
Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
För kunds räkning söker vi en administratör/ekonmiassistent. Kunden är belägen i Farsta och på kontoret finns i dagsläget 13 anställda som inkluderar VD, Resurschef, Personalchef, Säljchefer, Ekonomiansvarig, Tekniker och Projektchefer. Tjänsten är nyinrättad och Kunden erbjuder en bred och omväxlande tjänst med möjlighet att arbeta nära våra affärsprocesser.
Publiceringsdatum2010-03-11Dina arbetsuppgifterAdministratören kommer att vara behjälplig i allehanda uppgifter på regionkontoret gällande löpande kontorssupport såsom viss telefonpassning, fakturahantering, administrera företagets bilpark, hantera mejl, inkommande post, inköp av kontorsmaterial, informationsspridning via intranät och dokumenthantering.
Arbetsuppgifter för VD:
Skriva olika typer av rapporter och brev, koordinera kalendrar och ansvara för bokning, koordination och logistik kring möten, resor, konferenser och andra sammankomster.
Arbetsuppgifter för Personal- och kommunikationschef:
Informationsspridning via företagets intranät, sammanställningar i excel rörande personalstatistik, introduktionsmaterial nyanställda, viss löneadministration och protokollföring.
Arbetsuppgifter för Resurschef och Ekonom:
Ekonomiadministration rörande leverantörsreskontra, fakturahantering m.m. Administration av företagets bilpark, dokumenthantering samt skapa en struktur för hantering och arkivering av dokumentation.
Administratören kommer att ha både interna och externa kontakter i sin tjänst.
Utvecklingsmöjligheter finns eftersom företaget befinner sig i ett expansivt skede
Vi tror att du är i början av din karriär och söker ett spännande företag som du vill utvecklas med. I botten är du gymnasieekonom och har arbetat att par år som ekonomiassistent, gärna i kombination med andra administrativa arbetsuppgifter. Viktiga personliga egenskaper är; socialt öppen, servicekänsla, strukturerad, kunna samarbeta och ha förmågan att hantera varierande arbetsuppgifter, ha förmåga att prioritera samt tycka om ett fartfyllt tempo.
Då kunden bedriver verksamhet i både Sverige och internationellt behöver du ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Goda kunskaper i Officepaketet är en förutsättning, främst i Excel.
Uppdraget är på längre sikt och planeras att tillsättas 1 maj. Anställningen kommer sedan att gå över i en fast anställning hos kunden.
Urval och intervjuer görs löpande. Skicka din ansökan redan idag!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-04-30
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktWiklund, Anna
FöretagProffice Sverige AB
AdressProffice Sverige AB
Jobbnummer 605257
Observera att sista ansökningsdag har passerat.