Administratör/arkivarie
Värmdö Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö,
Stockholm,
Töreboda eller i
hela Sverige Värmdö är en del av Stockholms skärgård, en unik natur med över 10 000 öar. Här möter land hav, bara 20 minuter från Stockholm. I vår anrika huvudort, Gustavsberg, finns en lång tradition inom design och form som lever vidare genom en fortsatt satsning på konst och kultur. Värmdö är dessutom en av de snabbast växande kommunerna i landet. Denna dynamik avspeglar sig även i arbetsgivaren Värmdö kommun. Vi erbjuder dig stora möjligheter och intressanta utmaningar.
Till Bygg- och miljökontoret söker vi en
Administratör/arkivarie
På bygg- och miljökontoret arbetar ca 28 personer fördelade på byggenheten, miljöenheten och administrativa enheten. Inom administrativa enheten är vi i nuläget sju personer som ansvarar för det administrativa arbetet inom kontoret.
Som administratör/arkivarie arbetar du med myndighetsrelaterade administrativa uppgifter. I din roll kommer du att möta allmänheten både via telefon och vid personliga besök och det blir ditt ansvar att självständigt svara för rådgivning och enkel handläggning av ärenden. Effekten av de beslut som fattas på bygg- och miljökontoret har ofta en stark påverkan på den enskildes situation och därför är det av yttersta vikt att den information vi lämnar är korrekt och välunderbyggd. Vid detaljerad rådgivning och information lämnas frågan över till berörd handläggare.
Du kommer också att spela en viktig roll kring vårt arbete med arkivering, skanning och digitalisering.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med myndighetsrelaterade administrativa uppgifter. Du ska ha erfarenhet av plan- och bygglagen och miljöbalken men även kunna tillämpa förvaltningslagen. Det är av stor vikt att du har erfarenhet från offentlig sektor. Har du erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystemen Castor och Ecos ser vi det som meriterande. Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi vill att du har ett positivt förhållningssätt, att du är noggrann, initiativrik och serviceinriktad.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna manliga sökande, och sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning. Tillträde: omgående.
I Värmdö kommun arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö och hälsa och vår strävan är att alla medarbetare ska uppleva en bra balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder olika former av friskvård och sedan den 1 september tillämpar vi rökfri arbetstid.
Välkommen med din ansökan senast den 14 oktober 2009.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta
Carina Molin, kontorschef, bygg- och miljökontoret, 08-570 481 19
Jelinka Hall, enhetschef, administrativa enheten, tfn: 08-570 481 49
Fackliga representanter nås via kommunens växel 08-570 470 00.
Vi undanber oss samtal från eventuella annonsförsäljare.
Publiceringsdatum2009-10-07Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-10-14
Sök tjänsten på
www.varmdo.se/jobbKontaktCarina Molin, kontorschef, 08-570 481 19
Jelinka Hall, enhetschef, 08-570 481 49
Facklig kontaktFackliga representanter, kommunens växel, 08-570 470 00
FöretagVärmdö Kommun
AdressVärmdö Kommun
13481 Gustavsberg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-570 470 00
Jobbnummer 518100
Observera att sista ansökningsdag har passerat.