Administratör
Regionledningskontoret / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regionledningskontoret i Stockholm Vårt uppdrag
SLL Upphandling är den avdelning inom Stockholms läns landsting som ansvarar för samordnad upphandling och avtalsutveckling. Arbetet på SLL Upphandling kännetecknas av stora upphandlingar, stort ansvar och stora utvecklingsmöjligheter.
Vi jobbar med och utvecklar kontinuerligt ett strukturerat arbetssätt som syftar till att öka affärsnyttan och att utvecklas som medarbetare. Arbetsplatsen ligger centralt på gångavstånd från T-centralen på Fleminggatan 20, Kungsholmen.
Vi är lite drygt 60 medarbetare på upphandlingsavdelningen som bland annat upphandlar medicinteknisk utrustning, förbrukningsartiklar till vården, hälso-och sjukvårdstjänster, IT-produkter samt läkemedel. Tjänsten är placerad på Specialistenheten som stödjer de övriga enheterna med förvaltning och administration av systemstöd, analyser och ansvarar för att uppdatera informationen i våra system och på våra webbsidor.
Om tjänsten
Administratörerna hos oss stöttar våra upphandlare och avtalscontrollers, framförallt genom att hjälpa dem med arbetet i vårt systemstöd för upphandling och i Excel. De deltar i upphandlingsarbetet genom att hjälpa till att ta fram vissa delar av upphandlingsdokumenten, hantera varuprover samt delta i möten med expertgrupper. För de befintliga avtalen arbetar administratörerna i stor utsträckning med att uppdatera priser, ta fram underlag för statistik och rapporter. Dessutom arbetar de med att hålla våra olika register uppdaterade. När det gäller systemstödet för upphandling medverkar administratörerna vid uppdateringar och uppgraderingar genom att delta i planering, test och genomförande. Administratörerna kommer även med egna förslag, deltar i projekt och tar initiativ till hur systemstödet och processer kopplade till detta kan vidareutvecklas och förbättras.
Det finns goda interna utvecklingsmöjlighet mot en inköparroll i framtiden för den som så önskar.
Kvalifikationer
Du har för arbetsuppgifterna relevant utbildning och mycket goda kunskaper i Office-paketet framförallt Excel. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete i projektform. Erfarenhet av arbete i upphandlings- eller inköpssystem är en merit.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du mycket noggrann och strukturerad samtidigt som du är serviceinriktad. Du har lätt att förstå applikationers uppbyggnad och funktion. Du kan ta ett självständigt ansvar för ditt område och har lätt för att samarbeta samt att arbeta i grupp.
Övrig information
Vi har höga ambitioner när det gäller mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökande som kompletterar vår förvaltning avseende jämställdhet och mångfald.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-05-06ErsättningMånadslön
Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSiv Waldén
siv.walden@sll.se 070-4845730
FöretagRegionledningskontoret
AdressRegionledningskontoret
Fleminggatan 20
11226 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 20
Jobbnummer 4768843
Observera att sista ansökningsdag har passerat.