Administratör
Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2017-06-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2024-02-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige För arbetsuppgifterna lämplig gymnasial utbildning eller som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av ovan beskrivna arbetsuppgifter är meriterande.
Följande kompetens krävs:
• God administrativ förmåga
• God datorvana (Officepaketet)
Följande kompetens/erfarenhet är önskvärd och meriterande:
• Erfarenhet av arbete med internationell personal och/eller internationella studenter
• Erfarenhet av arbete i bokningsprogrammet Oscar el liknande
• Erfarenhet av arbete med ekonomiadministration
• Erfarenhet av arbete med uthyrning av bostäder, t ex hotell
• Erfarenhet av arbete med kundsupport eller liknande serviceyrke
Du är pragmatisk och lösningsorienterad samt behärskar att prioritera bland de ärenden som åläggs dig och att självständigt planera och organisera ditt arbete. Arbetet ställer stora krav på servicekänsla, noggrannhet, initiativrikedom, flexibilitet och samarbetsförmåga.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Verksamhetsbeskrivning
Området för infrastrukturstöd har ett övergripande uppdrag att erbjuda kvalitativ och effektiv service till universitetets olika verksamheter. Tillsammans skapar vi attraktiva IT-, fastighets- och servicetjänster som möter Göteborgs universitets behov. Området har drygt 400 medarbetare med bred kompetens och stor geografisk spridning.
Welcome Services erbjuder en servicefunktion för internationell personal och internationella studenter beträffande inresa, boende och vistelse vid universitetet. Sektionen arbetar även med information, råd och stöd till institutioner för mottagande av gästforskare, internationell personal och internationella studenter. I våra tjänster ingår uthyrning av bostäder, med både en stor administration kring bokningar och mottagande samt en omfattande hantering av ärenden av praktisk art. Sektionen ansvarar för totalt drygt 600 bostäder, varav ca 450 studentbostäder och ca 180 gästbostäder. Utöver arbetet med bostäder så ansvarar Welcome Services för ett innehållsrikt välkomstprogram för både internationell personal och internationella studenter, både vid terminsstart och under året. Sektionen arrangerar också löpande informationstillfällen och kompetensutveckling för universitetets personal som arbetar med dessa målgrupper. Vid Welcome Services arbetar idag ett tiotal personer.
Vi söker nu en administratör till arbetet med våra bostäder samt aktiviteter och mottagande.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som administratör består av löpande administration och sysslor, såsom
• arbete i bokningssystem för uthyrning av bostäder
• viss ekonomiadministration, som underlag för fakturering, betalningar etc
• kontakter med internationell personal och internationella studenter samt personal vid universitetet
• kontakter med hyresvärdar, fastighetsskötare m fl
• kontakter med leverantörer av olika tjänster, t ex bredband, TV etc
• hantering av gåvo- och lånematerial samt nycklar etc
• inköp av material
Du kommer att arbeta i lag med frågor och arbetsuppgifter inom hela sektionens arbetsområde (bostäder och mottagande), med fokus på våra gästbostäder för internationell personal samt mottagande och aktiviteter för internationell personal och studenter.
Utbildning/Erfarenhet
För arbetsuppgifterna lämplig gymnasial utbildning eller som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av ovan beskrivna arbetsuppgifter är meriterande.
Följande kompetens krävs:
• God administrativ förmåga
• God datorvana (Officepaketet)
Följande kompetens/erfarenhet är önskvärd och meriterande:
• Erfarenhet av arbete med internationell personal och/eller internationella studenter
• Erfarenhet av arbete i bokningsprogrammet Oscar el liknande
• Erfarenhet av arbete med ekonomiadministration
• Erfarenhet av arbete med uthyrning av bostäder, t ex hotell
• Erfarenhet av arbete med kundsupport eller liknande serviceyrke
Du är pragmatisk och lösningsorienterad samt behärskar att prioritera bland de ärenden som åläggs dig och att självständigt planera och organisera ditt arbete. Arbetet ställer stora krav på servicekänsla, noggrannhet, initiativrikedom, flexibilitet och samarbetsförmåga.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning
Anställningen är en visstidsanställning under sex månader på 100 % med placering tills vidare vid Sektionen för Welcome services. Tillträde 2017-09-01 eller enligt överenskommelse.
Oregelbundna arbetstider kan förekomma. Intervjuer kommer att genomföras löpande.
Mer information om sektionen på
www.gu.se/welcome och
www.medarbetarportalen.gu.se/gast/. Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:
http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersonerVaraktighet, arbetstid
•
Publiceringsdatum2017-06-22Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-06
Ange följande referens när du ansöker: PAR 2017/771
Kontaktkarin.hellqvist@gu.seFöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressUniversitetsplatsen 1
Jobbnummer 3571054
Observera att sista ansökningsdag har passerat.