Administratör

Halmstads kommun, Staben, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Staben, Socialförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 95 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 900 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer samt personer med funktionsnedsättning eller någon form av beroende. Vi bedriver även förebyggande och uppsökande arbete och lägger stor vikt vid ett respektfullt bemötande.




Publiceringsdatum
2016-11-16

Arbetsuppgifter
Vi söker en kvalificerad administratör för intern support inom HR och som har ett genuint intresse av att hjälpa andra och ge god service.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av:
• ansvara för att allt praktiskt fungerar före, under och efter utbildningarna
• administrativt stöd till kursansvarig för respektive utbildning
• administration inför kurstillfällena som att till exempel boka lokaler och föreläsare samt skicka ut kallelser
• ge support till chefer och medarbetare i praktiska frågor kring utbildningarna
• kontakter med föreläsare samt förbereda utbildningsmaterial
• administrera uppföljning efter avslutade kurser
• uppdatering av utbildningsmaterial
• arbeta med internfakturering
• ge stöd och service till chefer i samband med annonsering av tjänster
• administration av annonser, både internt och externt
• redaktör i vårt intranät inom HR


Kvalifikationer
Gymnasieutbildning med inriktning administration eller ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Du har flera års erfarenhet av liknande arbete som administratör. Du har datorvana med goda kunskaper i Office-paketet.

Som person är du serviceinriktad, strukturerad och effektiv, och tar gärna på dig både enkla och mer avancerade arbetsuppgifter. Du har förmåga att snabbt ta till dig rutiner, regler och processer. Du tar egna initiativ och har förmågan att leverera resultat i tid och av god kvalitet.
Vi söker en person som självständigt ser vad som behövs göras och som har lätt att samarbeta.

I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.

ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Vi undanber oss vänligen men bestämt om annonserings-och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-01-01 , upphör: 2017-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 148-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Eklund-Hagel, HR-utvecklare 035-138015

Företag
Halmstads kommun, Staben, Socialförvaltningen

Adress
Halmstads kommun, Staben, Socialförvaltningen
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
3163690

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Staben, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Staben, Socialförvaltningen: