Administratör
Första hjälpencentrum / Administratörsjobb / Västerås
2016-07-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2018-03-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Första hjälpencentrum i Västerås Är du en noggrann och effektiv administratör med intresse för siffror? Gillar du att arbeta nära både kollegor och kunder? Vill du vara en del av ett härligt gäng som jobbar tillsammans för att rädda liv och förbättra säkerheten på svenska arbetsplatser? Då kanske du passar in hos oss! Vi söker dig med känsla för struktur och med en naturlig förmåga att vara spindeln i nätet på ett litet företag som växer.
OM OSS
Vi hjälper företag med utbildning och utrustning i HLR och första hjälpen. Första hjälpencentrum har drygt 20 instruktörer över hela Sverige som håller utbildningar i varierande miljöer som badhus, köpcenter och industrier. En annan stor del av vår verksamhet är försäljning av förbandsmaterial och hjärtstartare. På kontoret i Västerås arbetar för närvarande 7 personer.
OM TJÄNSTEN
Som administratör på Första hjälpencentrum blir du en nyckelperson för flera viktiga funktioner i vår dagliga verksamhet. Du får varierade arbetsuppgifter med mycket frihet, eget ansvar och med stora möjligheter att vara delaktig i företagets utveckling.
Publiceringsdatum2016-07-11ArbetsuppgifterI rollen som administratör kommer du exempelvis att:
• Koordinera och boka in utbildningar, i samråd med säljare, instruktörer och kunder.
• Skapa ordrar och sköta fakturering i ekonomiprogrammet Visma
• Löpande beställa lagervaror och kontorstillbehör
• Arbeta med kundservice via framför allt telefon och e-post.
• Packa och skicka beställda varor till kund.
PERSONLIGA EGENSKAPER
För att lyckas i rollen som administratör hos oss är det viktigt att du är självständig och tar egna initiativ när du ser att det behövs en insats. Uppdraget förutsätter att du är serviceinriktad och uppmärksam på verksamhetens behov. Att du har god framförhållning och en förmåga att förekomma och lösa problem innan de uppstår, är andra viktiga förutsättningar för att arbetet ska flyta på bra. Vi ser gärna att du är en person som sprider god stämning i en arbetsgrupp och bidrar med kreativa idéer för att utveckla arbetsrutiner och samarbeten. Hos oss kan tempot vara högt i perioder, så vi söker dig som trivs och kan utvecklas i en sådan miljö.
KVALIFIKATIONSKRAV
• 3-årig gymnasieutbildning inom ekonomi, samhällsvetenskap eller liknande teoretisk inriktning.
• Erfarenhet av administrativt arbete och orderhantering, gärna minst 3 år.
• Mycket god datorvana och behärskar Officepaketet.
• Mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som i skrift.
• Körkort
ÖNSKVÄRT/MERITERANDE
• Eftergymnasial utbildning inom administration/ekonomi.
• Erfarenhet av orderläggning, fakturering och bokföring.
• Erfarenhet av kundservice och försäljning.
ÖVRIG INFORMATION
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid, provanställning 6 månader
• Placering: På vårt kontor på Fallhammargatan 1C i Västerås
• Lön: Fast månadslön
• Kontakt: Anna Wikström, kontorschef
• Sista dag att ansöka är 8 augusti
ÄR DU RÄTT PERSON?
Välkommen att söka tjänsten genom att mejla ditt CV och ett personligt brev till
anna@fhcentrum.se , skriv ?Ansökan administratör? i ämnesraden. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-08
Ansökan kan skickas till e-postadress:
anna@fhcentrum.seKontaktAnna Wikström, Kontorschef 0214481013
anna@fhcentrum.seFöretagFÖRSTA HJÄLPENCENTRUM
AdressFÖRSTA HJÄLPENCENTRUM
Fallhammargatan 1 C
72133 Västerås
KontorsadressFallhammargatan 1 C
Västerås
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0214481010
Faxnummer: 0214481010
E-postadress:
anna@fhcentrum.se Jobbnummer 2949617
Observera att sista ansökningsdag har passerat.