Administratör
Göteborgs stad., SDF Centrum / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2016-06-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2017-06-19) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum i Göteborg CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:
• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt
Publiceringsdatum2016-06-27ArbetsuppgifterVill du arbeta som administratör på Administrativa enheten inom Individ- och familjeomsorg samt funktionshinder? Vi i SDF Centrum söker nu en administratör vars uppdrag är att ge kvalificerat administrativt stöd inom sektorn. Arbetet innefattar administrativa uppgifter inom verksamheten som exempelvis:
ekonomiadministration/beställningar i Winst, fakturahantering, lokalfrågor, framtagande av statistik, skriva protokoll, arbete med direktupphandling och viss avlösning i vår reception med mera.
Vi kan erbjuda dig ett stimulerande och utvecklande uppdrag med stor variation i arbetsuppgifterna och många kontaktytor. Arbetet är till stor del självständigt, men du samarbetar och har erfarenhetsutbyte med dina närmaste kollegor. På vår Administrativa enhet arbetar vi mycket med samverkan inom enheten vilket innebär att vi har ett härligt samarbete och månar om varandra.
KvalifikationerVi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administrativt arbete eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet av administration och då gärna inom Individ- och familjeomsorg. Vi vill att du har god kunskap i program som Winst, Agresso, Lotus Notes, Treserva, Personec och Office-paketet.
Vi söker dig som är en lugn och stabil person som gillar att arbeta i team och som trivs med att stötta och hjälpa andra. Uppdraget förutsätter att du är serviceinriktad och uppmärksam på verksamhetens behov. Mycket god datavana är en förutsättning eftersom allt vårt arbete sker i IT-system. Du bör ha god vana av att skriva protokoll.
Arbetet ställer också krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ samt att du är noggrann även under tidspress. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete samt ha ett stort mått av ordningssinne.
Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som i skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom bemötande, samarbetsförmåga och flexibilitet.
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas på vår enhet.
Välkommen att söka denna tjänst!
ÖVRIGT
Med anledning av semestrar:
Vid frågor kan Enhetschef kontaktas via mejl. Telefonkontakt med Enhetschef går att få den 13/7
Planerade intervjuer under vecka 30 den 27-28/7. Vid behov även under vecka 32.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-09-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-11
Ange följande referens när du ansöker: A589522
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Johansson, Enhetschef 031-3657473
malin.i.johansson@centrum.goteborg.seFacklig kontaktPia Lagnevall, Vision 0736-657554
Kommunal Väst Sektion Centrum 031-3657060
FöretagGöteborgs stad., SDF Centrum
AdressGöteborgs stad., SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg
KontorsadressEngelbrektsgatan 71
Jobbnummer 2924072
Observera att sista ansökningsdag har passerat.