Administratör

Uppsala kommun / Administratörsjobb / Uppsala
2016-05-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2023-11-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala, Södertälje eller i hela Sverige

Rekryteringeenheten, Socialförvaltningen

Vid socialförvaltningen i Uppsala kommun arbetar idag ca 260 medarbetare. Socialförvaltningen arbetar på uppdrag av socialnämnden. Förvaltningen är uppdelad på fyra avdelningar som i sin tur är fördelade på enheter.

Den administrativa resursen är organiserad i tre team. Teamet administration som nu söker ytterligare en medarbetare, ligger under enheten Rekrytering som leds av en enhetschef. Teamet servar två av förvaltningens avdelningar vilka tillsammans består av ca 180 medarbetare. De två andra teamen servar samma avdelningar men har andra ansvarsområden. Alla tre teamen har nära samarbete.

Du erbjuds ett roligt, varierande och meningsfullt jobb samt trevliga och engagerade kollegor och chefer. Uppsala kommun tillämpar årsarbetstid och erbjuder alla anställda friskvårdskuponger.

Under våren 2015 antog socialnämnden en handlingsplan för ökad kvalité inom barn- och ungdomsområdet med målsättning att bli en ledande socialtjänst i Sverige. Som ett led i att nå målet satsar socialförvaltningen på utökad grundbemanning vid sidan om övriga insatser.

Vill du vara med och forma socialtjänsten i Uppsala, tveka inte att söka!

Publiceringsdatum
2016-05-25

Dina arbetsuppgifter
Arbetet består av olika typer av administrativt stöd till verksamheten. Inom teamets ansvarsområde ingår bland annat arkivvård, chefstöd i Heroma, inregistreringar och sammanställningar med mera i Procapita, samt övrigt verksamhetsnära stöd till chefer och medarbetare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har administrativ utbildning på gymnasienivå och/eller annan administrativ utbildning och minst ett års erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning. Du bör vara strukturerad, kunna ha många bollar i luften, gilla att arbeta effektivt och målinriktat samt ha en stark egen drivkraft. Stor vikt läggs vid att du tycker om utvecklingsarbete.

Du behöver ha mycket god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad. Erfarenhet av verksamhetssystem som Heroma och Procapita är en fördel. Att kunna uttrycka sig i tal och skrift och behärska det svenska språket obehindrat är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Upplysningar
Tf enhetchef Marita Eriksson 018- 727 14 57. E-postadress: marita.eriksson@uppsala.se

Kommunal 010-442 88 16
Vision 018-727 24 30

Har du frågor gällande registrering av din ansökan kontakta Enheten för kompetensförsörjning 018-727 11 80.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

"I Uppsala kommun vill vi ha mångfald i arbetslivet och ta till vara på de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten".

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. Heltid. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-08
Ange följande referens när du ansöker: SCN-2016-0206
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsala kommun

Adress
Uppsala kommun
HR Center
75375 Uppsala

Kontorsadress
Kungsängsvägen 27

Jobbnummer
2867867

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala kommun: