Administratör 100% / Chefsstöd/Personec

Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné i Göteborg

Majorna-Linné är Göteborgs största stadsdel med cirka 63 000 invånare och utgör en attraktiv del av staden att leva och vistas i med såväl havet som stora grönområden och ett rikt kulturutbud.

Stadsdelsförvaltningen med cirka 3400 anställda arbetar inom verksamheter som förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt hälso- och sjukvård. Det vi gör har stor betydelse för många.



Publiceringsdatum
2017-10-24

Arbetsuppgifter
Den Administrativa Enheten i SDF Majorna-Linné jobbar strategiskt med effektivt administrativt stöd med hög servicegrad för sektorerna Individ- och Familjeomsorg samt funktionshinder och Äldreomsorg samt hälso- och sjukvård.

Vi jobbar tätt i team för att stötta varandra och samarbeta för att ge bästa tänkbara service till våra uppdragsgivare. Nu söker vi en engagerad och självgående administratör som ska stötta Individ- och Familjeomsorg samt funktionshinder.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Kvalificerat chefsstöd - Du stöttar chefer i löneprocessen vid ny-, avslutad samt pågående anställning.
• Medarbetarstöd - Du stöttar medarbetare i frågor kring lön, arbetstid och vårt lönesystem Personec.
• Fakturagranskning, fakturaunderlag etc.
• Samordning av återsökningar av statliga medel för stadsdelen

Arbetsplatsen är för närvarande förlagd till Första Långgatan 28A. Vi har generellt arbetstid mellan 8-16:30 med möjlighet till flextid mellan kl. 6-21.
Arbetsuppgifterna kan förändras över tid utifrån de behov verksamheterna har av administrativ service.



Kvalifikationer
Är du en administratör som är ansvarstagande och själv driver ditt arbete framåt?
Strukturerar och organiserar du ditt eget arbete med hög flexibilitet och samarbetar med både kollegor, chefer, medarbetare och brukare på ett lättsamt och lugnt sätt även i stressade situationer?
Är du snabbtänkt, noggrann och söker efter effektiva lösningar?
Har du ett utpräglat sinne för administration och tar egna initiativ till att förbättra och förenkla rutiner och arbetssätt?

Då har du de rätta egenskaperna för att jobba hos administrativa enheten i Majorna Linné.

Formellt har du minst eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot Administration/offentlig förvaltning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har erfarenhet av och jobbar obehindrat i våra interna system:
• Personec
• Winst
• Lotus Notes
• Officepaketet (Outlook, Notes, Excel, Word etc.)
Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i lönesystemet Personec.

Du har mycket god generell datorvana och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.

Vi ser gärna manliga sökande till tjänsten då vi eftersträvar en jämn könsfördelning i personalgruppen.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-12-04 eller enligt överenskommelse, dock senast 2018-01-02.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-07
Ange följande referens när du ansöker: A725429
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva-Lotta Romlin 031-365 80 39

Företag
Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné

Adress
Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné
Box 12013
40241 Göteborg

Kontorsadress
Första Långgatan 28 A

Jobbnummer
3765642

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné: