Administrativt ansvarig
EKO / Ekonomichefsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos EKO i Kalmar EKO i Hansa City i Kalmar söker nu Administrativt ansvarig.
På EKO vill vi att det både ska vara roligt och enkelt att shoppa. Vi är till för alla som älskar att shoppa kända märken till riktigt bra priser på ett och samma ställe. Vi har en unik bredd i sortimentet oavsett om man vill shoppa till sig själv, sin familj eller sitt hem. Handla billigt kan alla göra. Handla ekonomiskt gör du på EKO!
I höst slår vi upp portarna till EKO i Hansa City i Kalmar!
Vi söker dig som ska leda varuhuset och som tillsammans med ett antal chefer ska bilda ett slagkraftigt team till vår öppning. Vi söker dig som brinner för att göra goda affärer och som tillsammans med oss vill arbeta mot vår mission: Att förgylla konsumentens vardag!
Publiceringsdatum2015-07-07ArbetsuppgifterVi söker en serviceinriktad och prestigelös Administrativt ansvarig som har stor fallenhet för administration, planering och noggrannhet. Du planerar, leder och utvecklar ditt team inom administrativa göromål, såväl strategiskt som operativt. Till din hjälp har du ett team om 2 medarbetare, som du också har personalansvar för. Du och ditt team assisterar och arbetar nära övriga chefer och stödjer dem, speciellt Kassachefen, inom diverse administrativa uppgifter. Du ansvarar för det dagliga administrativa arbetet, är stöd till och bistår cheferna med bemannings- och schemaplanering samt hantering av administration och bevakning av personalärenden. Ni utvecklar och förvaltar rutiner inom det administrativa området.
Du och ditt team kommer att fungera som spindeln i nätet i butiken och din samarbetsförmåga är därför extra viktig.
En stor del av arbetet innebär lön- och tidredovisning i samband med löneadministration i programmet AGDA, vilket sker från huvudkontoret, samt att stödja chefer och medarbetare kring frågor om schema, lön och tidrapportering. I rollen ingår också en viktig uppgift: prisadministration. Du deltar själv aktivt i det dagliga arbetet i kassan i butiken. Du ingår i butikens ledningsgrupp och rapporterar till Butikschefen. Du förstår vikten av och tar ansvar för ett gott samarbete med övriga avdelningar i butiken för att optimera försäljning och resultat.
Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger ingår som en naturlig del i butiksarbetet. Tjänsten är en provanställning och avser heltid.
BakgrundSom person är du relationsskapande och handlingskraftig med stort intresse för försäljning, kundservice, människor och detaljhandeln i stort. Du är resultatorienterad och bidrar aktivt i ledningsgruppen med att optimera butikens resultat. Du arbetar effektivt och är lugn, strukturerad, noggrann och värdesätter ordning och reda. Som ledare är du kommunikativ, bra på att delegera, tydlig och entusiasmerande. Du har förmåga att motivera dina medarbetare och en vilja att utveckla verksamheten mot uppsatta mål. Du följer upp arbetet genom att stödja, snarare än att kontrollera eller styra.
Du har en gymnasial ekonomisk utbildning och 5 års branscherfarenhet från detaljhandeln. Tidigare chefserfarenhet är meriterande. Erfarenhet av lön- och tidrapportering, personalplanering och schemaläggning är nödvändigt. Erfarenhet av löneadministrations-, schemaläggningsprogam eller större databaser såsom AGDA och Store Office är meriterande. Kunskap i butiksekonomi är ett plus. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav, andra språk är meriterande.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Den nya butiken, på handelsområdet Hansa City i Kalmar, förväntas öppna i slutet av november. EKO söker nu dig som lockas av möjligheten att etablera en ny butik och som tillsammans med Butikschef och 4 chefskollegor vill vara med och rekrytera ett bra startfält av EKO Butiksmedarbetare i Kalmar!
Vi erbjuder dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag med intressanta framtidsplaner och starka värderingar. Det är viktigt för oss att du är samstämmig med dessa värderingar och har dem som utgångspunkt i arbetet.
• Vi skapar vinst som ger oss resurser
• Vi är nytänkare som vågar vara annorlunda
• Vi tar socialt ansvar och värnar om vår omvärld
• Vi söker kontinuitet och präglas av långsiktighet
EKO ingår i Bergendahls Food som är ett detaljhandelsföretag inom dagligvarubranschen. Bergendahls Food ingår i Bergendahls, bildat 1922 och helägt av grundarfamiljen i tredje och fjärde generationen. Vi lever och lär efter vår mission; Att förgylla konsumentens vardag!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
TillträdeOktober/november
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-07-31
Ansökan tas endast emot via hemsidan,
Klicka på denna länk för att göra din ansökanHar du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Ted Berggren, VD för EKO på mail:
ted.berggren@bergendahls.seKontaktTed Berggren, VD för EKO
ted.berggren@bergendahls.seFöretagEKO
AdressEKO
39239 KALMAR
KontorsadressTrångsundsvägen 20
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.
Jobbnummer 2347758
Observera att sista ansökningsdag har passerat.