Administrativt affärsstöd/operativ ekonomi

Unik Resurs I Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Företagspresentation:

Altea är ett bolag som med Hackeforsmodellen som grund med stor framgång har hjälpt hundratals företag i Sverige och ett flertal utanför Sverige till en verksamhetsintegrerad kvalitets- och miljöcertifiering. Bolaget jobbar med enskilda företag, koncerner samt nätverk med små och medelstora företag inom verksamhetsområdena miljö, kvalitet och arbetsmiljö.

Med över 2100 certifikat framtagna så är Altea det bolag som byggt flest ledningssystem av samtliga leverantörer i Sverige. En framgångsfaktor i detta arbete har varit bolagets inriktning att vara verksamhetsnära i sin kunskap och leverans, något som också avspeglar sig i att de i allt större omfattning går in som ansvariga i mellanstora företag i roller som kvalitets- och miljöchefer.

Bolaget är i dagsläget sex anställda och har en omsättning omkring 10 msek med god lönsamhet, stabilitet och en tydlig inriktning för organisk tillväxt. Kulturen präglas av ett kvalitetstänk såväl i kommunikation som lärande av varandra. Engagemang och prestigelöshet är viktigt för att nå framgång.

Då verksamheten utvecklas kommer en av grundarna att växla fokus till att vara mer inne i stora projekt. I samband med detta så söker Altea en person till en bred intern roll inom Administrativt Affärsstöd/Operativ ekonomi.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

I din roll som administrativt affärsstöd/operativ ekonomi så kommer du att ta över den operativa ekonomihanteringen och administrationen (dvs "få det interna livet att fungera") samt hantera planering med kund avseende utbildningar, marknadsföring, mm (dvs "konsultativ kundsupport").

I den operativa ekonomi- och administrativa hanteringen innefattas uppgifter såsom bokföring (enklare månadsbokslut, dock ej årsbokslut), kund- och leverantörsreskontra (inkl fakturering och betalningar), intern lönehantering, arbete i ekonomi och verksamhetssystem (Visma, Millnet) samt svara i telefon.

I den konsultativa kundsupporten innefattas uppgifter såsom att planera in kundernas revisioner, utbildningar, skapa månadsbrev, samt successivt (intern inskolning i området) vara en första linjens kundsupport inom ledningssystem.

Publiceringsdatum
2016-01-07

Profil
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning (minst gymnasieekonom) eller en längre praktisk erfarenhet från ekonomi- och administrativ hantering. Du har jobbat med löpande bokföring i minst tre (3) år och kan visa upp goda exempel på ett självständigt och kvalitativt arbete inom området.

Du är en van systemanvändare (gärna Millnet och Visma) och har en god förmåga att formulera dig i text samt vara kommunikativ i telefon mot externa parter. Som person driver du igenom dina uppgifter strukturerat, målmedvetet och kan jaga in det som behövs med ett bibehållet engagemang och tillmötesgående förhållningssätt.

Till den här rollen söker vi dig som har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett realistiskt sätt och vid behov bryta ned arbetet i steg och delmål. Du är glad och öppen i ditt bemötande och har förmågan att snabbt och effektivt justera beteende för att skapa kundnöjdhet.

Du som person är entusiastisk och positiv även i tuffa situationer, agerar konsekvent och kommunicerar tydligt, enkelt och effektivt. Det är lätt att samarbeta med dig då du gör dig tillgänglig för att ge andra hjälp och gillar att utbyta erfarenheter, information och idéer med andra.

Det är inte ett krav men givetvis en fördel om du har erfarenhet från att praktiskt ha jobbat med och har förståelse för kvalitets- och miljöledningssystem.

Du kan kommunicera såväl skriftligen som muntligen på engelska och du har körkort B.

Ansök redan idag!:

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att lämna uppdaterade uppgifter.

Vi tar emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen att ta kontakt direkt med ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Peter Undén och nås på 0703-408141 eller på peter.unden@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs:

Din utvecklingspartner i med- & motgång.

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Lycka till!

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast och rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Undén 0703-408141

Företag
Unik Resurs i Sverige AB

Adress
Unik Resurs i Sverige AB
Skyttegatan 2
58230 Linköping

Kontorsadress
Skyttegatan 2 58230 Linköping

Jobbnummer
2602958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Unik Resurs I Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unik Resurs I Sverige AB: