Administrativa handläggare till Behörighetsadministrationen i Ar
Försäkringskassan / Supportteknikerjobb / Arvidsjaur
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Arvidsjaur,
Malå,
Norsjö,
Sorsele,
Arjeplog eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Arvidsjaur,
Sorsele,
Lycksele,
Piteå,
Jokkmokk eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Avdelningen verksamhetsstöd samlar all administrativ stödverksamhet inom Försäkringskassan. Verksamhetsstöds verksamhetsidé är att skapa mervärde för myndighetens kärnverksamhet genom att tillhandahålla och systematiskt vidareutveckla kvalitativa och effektiva stödtjänster. Vi utvecklar gränsöverskridande servicetjänster som möter kärnverksamhetens behov. Tjänsterna skall levereras på ett sätt som gör att de löser många frågor samtidigt i verksamheten med minsta möjliga insats och administration.
Avdelningen Verksamhetsstöd är Försäkringskassans rikstäckande serviceorganisation som ansvarar för utveckling och leverans av stödtjänster. Avdelningen har ca 670 medarbetare på 59 orter över hela landet.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som administrativ handläggare med inriktning behörighetsadministration är din uppgift att administrera behörigheter. Du registrerar, förändrar och återtar behörigheter i Försäkringskassans system där du kontrollerar att beslut om behörighet är fattade i enlighet med gällande regelverk. Du levererar service och information till våra kunder, som finns både inom och utanför Försäkringskassan, via de kanaler som finns i verksamheten. Detta innefattar telefon, ärendehanteringssystem och e-post. En viktig uppgift är att bidra till ökad kunskap hos kunden kring rättigheter och skyldigheter inom behörighetsadministrationen. Detta för att medverka till att stärka kundens förståelse och insikt i Försäkringskassans informationssäkerhetsarbete.
Som administrativ handläggare medverkar du i utvecklingen av behörighetsadministrationens processer, verktyg, systemstöd och dokumentation. I dina kontakter med kund är många ärenden av komplexare karaktär där det ställs krav på en god förmåga att lösa problem. Omväxlingen i det dagliga arbetet är stor. Förutom handläggning och support av behörigheter i ett stort antal datasystem, så jobbar vi regelbundet med förbättrings- och utvecklingsaktiviteter. Vi erbjuder ett utmanade arbete med stort ansvar och frihet i samarbete med kollegor och kunder.
Publiceringsdatum2018-07-10KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium med godkänt i kärnämnen
• är serviceorienterad
• har ett systematiskt tillvägagångsätt
• samarbetar effektivt i team och stödjer kunder och samarbetspartners för att nå gemensamma mål som skapar goda kundvärden
• bidrar med nya idéer till utveckling då vi arbetar med ständiga förbättringar
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
Det är meriterande om du
• har utbildning inom IT-området eller erfarenhet av att arbeta i en helpdesk, exempelvis med IT- support
• erfarenhet från arbete med behörighetsadministration
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningarna är tillsvidare heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Arvidsjaur. Vid behov tillämpas provanställning.
Då detta är en säkerhetsklassad anställning kommer säkerhetsprövning enligt 14 § säkerhetsskyddsförordningen att genomföras. Arbetspsykologiska tester kan eventuellt komma att användas i denna r ekrytering.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Thomas Stenlund tfn 010-113 70 55 eller Enhetschef Ingrid Grahn tfn 010-111 65 08. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Emil Jarengrim tfn 010-116 79 49. Fackliga kontaktpersoner är för ST Lena Bokström tfn 010-118 82 74, SACO-S Cecilia Silverson, tfn 010- 115 26 18. Seko: Irre del Barba, 010-115 30 87.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning senast den 5 augusti 2018. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress10351 Stockholm
Jobbnummer 4243707
Observera att sista ansökningsdag har passerat.