Administrativ samordnare
Göteborgs universitet / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
2018-03-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ samordnare" (publicerad 2024-04-22) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Kort beskrivning av företaget: På institutionen för biomedicin bedrivs forskning och undervisning inom prekliniska och kliniska medicinska ämnen. Institutionen är indelad i följande fem avdelningar: infektionssjukdomar, mikrobiologi och immunologi, patologi och genetik, klinisk kemi och transfusionsmedicin, samt medicinsk kemi och cellbiologi. För närvarande har institutionen cirka 360 medarbetare och cirka 400 Mkr i omsättning.
INFORMATION OM LEDIG TJÄNST
• ------------------------------------
Arbetsplats:
Postnummer:
Ort:
Titel: Administrativ samordnare
Beskrivning av arbetsuppgifter: Anställningen som administrativ samordnare innebär varierande arbetsuppgifter där du fungerar som stöd till prefekt och administrativ chef vid institutionen. I rollen ingår utredningsarbete, arbete med institutionens handlings- och verksamhetsplan samt verksamhetsberättelse. Du kommer att planera, koordinera och ansvara för prefekt och administrativ chefs agendor, post och telefon. Du koordinerar och bokar möten och ansvarar för förberedelse/handlingar till dessa. Arbetet innebär en omfattande informationshantering och koordinering. En uppgift är att vara sekreterare vid möten vilket innebär förberedelse av ärenden, föredragningslista och protokollsskrivning. En återkommande arbetsuppgift är koordinering av den årliga institutionsdagen.
Beskrivning av kvalifikationer: Vi söker dig med relevant universitets- eller högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Meriterande är erfarenhet av liknade arbetsuppgifter, särskilt utredningsarbete, och då i synnerhet inom universitet och högskola. Arbetet ställer krav på god planerings- och organisationsförmåga och att du kan arbeta strukturerat. Stor vikt fästes vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, utpräglat ordningssinne samt ansvars- och servicekänsla i kombination med förmåga att arbeta självständigt. Du måste behärska verksamhetens arbetsspråk, svenska och engelska, i tal och skrift. För att lyckas i rollen krävs att du har god administrativ förmåga, att du är kommunikativ och att du har lätt för att samarbeta samt har hög integritet.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
• -------------------------
Tillträde: Enligt överenskommelse
Typ av anställning: Vanlig anställning
Erfarenhet: Erfarenhet krävs
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid
Övrig information beträffande
Publiceringsdatum2018-03-13Anställningstyp/arbetstider: Tillsvidareanställning
Löneform: Fast månads- vecko- eller timlön
Övrig information beträffande löneform:
Övriga villkor: Ansök online
www.gu.se/ledigaanstallningar PAR 2018/301
ANSÖKAN
• -------------
Löneform: Fast månads- vecko- eller timlön
AG referens:
Skriftligt: Skriftligt
Andra uppgifter:
KONTAKTPERSONER
• ----------------------
Funktion: Adm chef
Namn: Chatrine Butler
E-post:
chatrine.butler@gu.se Telefon: 031-786 3450
Fax:
Varaktighet, arbetstid
•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
FöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressUniversitetsplatsen 1
Jobbnummer 4016758
Observera att sista ansökningsdag har passerat.