Administrativ koordinator/löneadministratör
Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-03-01
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en organiserad och driven person som gillar att hålla koll på detaljer? Är du i början av din karriär och vill växa inom lönehantering och administration. Då kan detta vara jobbet för dig!
OM TJÄNSTEN
Till Aarsleff Pipe Technologies söker vi nu efter en Administrativ Koordinator och Löneadministratör som vill utvecklas i en bred och varierande roll. Aarsleff-koncernen finns representerad med flera starka varumärken på den svenska marknaden med verksamhet inom byggbranschen. Du kommer vara anställd på Aarsleff Pipe Technologies.
I rollen som Administrativ Koordinator kommer du att hantera en mängd olika administrativa uppgifter på ett självständigt och strukturerat sätt. Du kommer att ha en delad roll där du både stöttar ekonomiavdelningen och hållbarhetsavdelningen som innefattar Lönehantering, HR och KMA. Rollen innebär många kontaktytor och kräver hög grad av flexibilitet.
ARBETSUPPGIFTER
Publiceringsdatum2025-03-01Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:
• Löneadministration: Stödja löneansvarig genom att administrera löner.
• Ekonomiadministration: Hantera kundreskontra och utlägg på ekonomiavdelningen (expense).
• Utbildningskoordinering: Koordinera och boka medarbetares kurser och interna utbildningar, samt hantera bokningar av hälsoundersökningar och dylikt.
• Förbättringsprojekt: Delta i olika förbättringsarbeten för att optimera processer, exempelvis att bistå vid eventuella systembyten.
• Stödja hållbarhetschefen i olika projekt, utifrån behov.
VI SÖKER DIG SOM
I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för tjänsten. Vi söker dig som är prestigelös, flexibel och självständig. Du trivs med att ta eget ansvar och kan arbeta i ett högt varierande tempo.
Formella krav:
• Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi och efterföljande utbildning inom lönehantering.
• Tidigare erfarenhet av en roll inom administration, ekonomi, fakturahantering eller liknande.
• Grundläggande kunskaper i lönehantering och ekonomi.
• Erfarenhet av att arbeta i lönesystem är önskvärt; där erfarenhet av Hogia är ett stort plus.
• Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt.
• Möjlighet och vilja att arbeta från kontoret i Brunna, Kungsängen majoriteten av tiden.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om företaget här: AARSLEFF I SVERIGE - Aarsleff i Sverige
Varaktighet, arbetstid, etc. Heltid
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15110789".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 9195729