Administrativ koordinator
Koncernkontoret, Enhet Styrelse- och nämndsekretariat / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Koncernkontoret, Enhet Styrelse- och nämndsekretariat i Göteborg,
Vänersborg,
Skövde,
Mariestad eller i
hela Sverige Västra Götalandsregionen ska bidra till ett gott liv för människorna i Västra Götaland. Koncernkontoret är en del av Västra Götalandsregionen.
Idag arbetar drygt 1200 medarbetare på Koncernkontoret med utveckling av verksamheten och frågor som bland annat rör hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling, folkhälsa, mänskliga rättigheter, miljö, kommunikation, ekonomi, HR, inköp och IT. Verksamheten finns på flera orter i Västra Götaland. Uppdraget är att stödja politiska organ inom Västra Götalandsregionen, till exempel regionstyrelsen, och se till att politiska beslut förverkligas. Regiondirektören är tillika förvaltningschef för Koncernkontoret.
Koncernavdelning Ärendesamordning och kansli har i uppdrag att övergripande samordna ärende- och uppdragshantering för hela Koncernkontoret, samt svara för regiongemensamma säkerhetsfrågor och juridiskt stöd. Avdelningen ska också ge ett samordnat nämndsekretariatsstöd för samtliga politiska organ som Koncernkontoret ska serva samt tillhandahålla ett administrativt stöd till partikanslierna inom residenset.
Enheten Juridik företräder Västra Götalandsregionen i juridiska frågor inför domstol och andra myndigheter.
Enheten Säkerhet samordnar och verkar för att det bedrivs ett ändamålsenligt och systematisk säkerhetsarbete i Västra Götalandsregionens samtliga verksamheter.
Publiceringsdatum2016-03-11BeskrivningVi söker nu en administrativ koordinator till hälso- och sjukvårdsnämnderna med huvudsaklig placering i Göteborg.
I Västra Götalandsregionen finns fem hälso- och sjukvårdsnämnder med uppgift är att verka för en god hälsa och vård på lika villkor. De fem hälso- och sjukvårdsnämnderna "beställer" hälso- och sjukvård av olika "utförare". Hälso- och sjukvårdsnämnderna företräder befolkningen i sina respektive områden och för dialog med medborgarna på olika sätt. Nämnderna kartlägger och analyserar behoven av primärvård, sjukhusvård, tandvård, folkhälsoinsatser och insatser för människor med funktionshinder. Nämnderna träffar överenskommelser och sluter avtal med olika verksamheter - utförare - om det utbud och de insatser som behövs.
Dina arbetsuppgifterSom administrativ koordinator är din huvudsakliga uppgift att bistå nämndsekreterarna i deras arbete att ge stöd till hälso- och sjukvårdsnämnderna. Det kan innebära:
• Granskning av arvoden
• Fakturahantering
• Bokning av resor, hotell och konferenser
• Hantering av kallelser/inbjudan
• Bokning av lokaler
• Mötesplanering
• Ta anteckningar vid möten
• Vid behov vara teknisk support till medarbetare, såväl datorer som telefoner och läsplattor
• Arbetsuppgifter av projektkaraktär, t ex projektsekreterare
• Övriga förekommande administrativa uppgifter
Du kommer att arbeta tillsammans med avdelningen Kvalitetsstyrning, uppdrag och avtal inom Koncernstab hälso- och sjukvård.
KvalifikationerDu ska ha 3-årigt gymnasium med påbyggnad av t ex information, marknadsföring eller administration alt lämplig högskoleutbildning. Du kan uttrycka dig väl på svenska i både i tal och skrift. Du behärskar engelska väl i tal och skrift.
Du har mycket god datavana. Du har kunskap och förståelse för olika kommunikationssystem och du är inte rädd för att lära dig ny teknik. Du måste vara beredd på varierande arbetsuppgifter, både av ad-hoc-karaktär och mer långvariga uppgifter, t ex projektuppdrag.
Kunskaper inom ekonomihantering är meriterande Kunskaper inom logistik och processer är meriterande.
Du ska ha god samarbetsförmåga, vara stresstålig och tidvis vara beredd på ett högt arbetstempo, ha initiativkraft och vara flexibel. Att du är öppen för förändringar ser vi som en självklarhet. Du har ett gott bemötande och är serviceinriktad. Du bör vara beredd att arbeta på annan tid än dagtid om så krävs. Du är bra på ordning och reda. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Övrig informationVi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Du behöver ha körkort då tjänsten innebär en del resor i hela regionen.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-28
Ange följande referens när du ansöker: 2016/1105
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktElisabet Ericson, enhetschef 0709-946536
Facklig kontaktSune Olsson, Vision 010-441 13 96
Stig Roos, SACO 0702-55 49 19
Rutger Gram, Vårdförbundet 0706-23 65 42
FöretagKoncernkontoret, Enhet Styrelse- och nämndsekretariat
AdressKoncernkontoret, Enhet Styrelse- och nämndsekretariat
Lillhagsparken 5
40544 Göteborg
KontorsadressLillhagsparken 5
Jobbnummer 2718784
Observera att sista ansökningsdag har passerat.