Administrativ koordinator

A&O Ansvar och Omsorg AB / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos A&O Ansvar och Omsorg AB i Norrköping, Söderköping, Nyköping, Tranås, Järfälla eller i hela Sverige

Vi söker en kunnig, erfaren och trygg koordinator som skall arbeta med administration, intern kommunikation och service. En spindel i nätet internt på kontoret.

Som administrativ koordinator är du företagets ansikte utåt i telefon och per mail. Du ska vara kommunikativ och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Du kommer att vara stöd till huvudkontorets chefer och våra verksamhetschefer i landet genom att ansvara för vanligt förekommande administration som t.ex:

• Svara i växeltelefonen och på företagets mail
• Samordna, planera och boka aktiviteter, evenemang och resor
• Samordna intern kommunikation inom företaget
• Kontakt med leverantörer och kunder
• Skapa presentationer och dokument
• Skapa underlag för trycksaker utifrån mallar
• Planera och förbereda möten
• Föra protokoll och minnesanteckningar
• Skanna, distribuera och arkivera post/försändelser och protokoll
• Administrera företagets verksamhetsstöd, TV-skärmar och Facebook-konto
• Hantera beställningar
• Söka information, produkter och priser på internet
• Ansvara för företagets bilar (boka service, tvätt mm)
• Övriga kontorsgöromål

Inom ramen för tjänsten ingår även att administrera mailkonton och telefonabonnemang. Du kommer också att sortera och avhjälpa vissa enklare supportärenden för telefoni, mobiltelefoner och datorer före de går till vår IT-ansvarig.

Tjänsten är mycket varierande och du kommer arbeta både högt och lågt. Du kommer att ha många kontakter med både chefer, medarbetare och leverantörer.

Vi söker dig som:
• har en akademisk grundutbildning eller motsvarande
• utbildning i digitala administrativa system
• har god datorvana och goda kunskaper ibland annat Office-paketet
• Erfarenhet av Facebook, Wordpress och andra kommunikativa system är meriterande
• har god mobilvana, gärna både iPhone och Android
• är van vid leverantörs- och kundkontakter
• har samordningserfarenhet
• har en prestigelöshet för att kunna vara ansvarig för bassysslorna (fixa fika, vattna blommor, gå ut
med sopor, handla, hämta/leverera saker

Du strukturerar och organiserar ditt arbete med hög flexibilitet. Du är utvecklingsorienterad och tar egna initiativ till att förbättra och förenkla rutiner och arbetssätt. Du har lätt för att lära dig nya IT-system och uttrycker dig väl både i tal och skrift.
Egenskaper vi värderar högt för denna tjänst är att du är prestigelös, lyhörd, noggrann och serviceinriktad. Du arbetar på ett lösningsfokuserat sätt och är driven i ditt arbete. Du trivs i en stöttande roll, är kommunikativ samt duktig på att bygga relationer. Du kommer arbeta nära dina kollegor vilket innebär att god samarbetsförmåga är något vi värdesätter.

För mer information hänvisar vi till vår administrativa chef, Alexandra Schmidt, 011-180605
Tillsvidare / Provanställning 6 mån / 75-100 %
Tillträde efter ök.
Krav: Körkort B

Varaktighet, arbetstid
Heltid Fast anställning tills vidare

Publiceringsdatum
2019-05-27

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
A&O Ansvar och Omsorg AB

Adress
A&O Ansvar och Omsorg AB
Repslagaregatan 19
60225 Norrköping

Kontorsadress
Repslagaregatan 19, Norrköping

Jobbnummer
4812405

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från A&O Ansvar och Omsorg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos A&O Ansvar och Omsorg AB: