Administrativ handläggare, vikariat

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.



Överförmyndarnämnden för Flen, Gnesta och Vingåkers kommuner är en kommunal myndighet som har till uppgift att utöva tillsyn över förmyndare, förvaltare och gode män i de samverkande kommunerna. Tillsynen ska verka för att den om har ställföreträdare i form av god man, förvaltare eller förmyndare inte drabbas av rättsförluster.



Vi behöver förstärkning och söker en administrativ handläggare!

Är du administrativt lagd, med god organisationsförmåga? Är du nyfiken, noggrann och har vana av självständigt arbete? Kan du hantera stora mängder handlingar och flera parallella processer samtidigt? Är du bekväm med att arbeta efter rutiner? Gillar du många kontakter, via telefon, brev och mail med andra aktörer och enskilda? Har du god datorvana, behärskar svenska i tal och skrift, och har erfarenhet av handläggning? Då kan du vara personen vi söker!



Som administrativ handläggare på överförmyndarkontoret kommer du att stötta handläggarna med administrativa uppgifter. Du kommer även att självständigt (men med stöd av kollegor och rutiner) ansvara för inkommande telefonsamtal, post och e-post, diarieföring av inkommande handlingar och skanning av dokument. Arkivarbete och handläggning av ärenden ingår också i arbetsuppgifterna tillsammans viss myndighetsutövning gentemot enskilda personer, genom delegerad beslutsrätt. I dina arbetsuppgifter ingår även att lämplighetspröva ställföreträdare, inhämta utredningar och underlag.



Om din nya arbetsplats:

Tjänsten är placerad på överförmyndarkontoret i Flen, som organisatoriskt tillhör kommunledningsförvaltningen. Som anställd på överförmyndarkontoret arbetar du nära dina kollegor. Du blir en del av en liten arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, samarbete, flexibilitet, prestigelöshet och högt ställda krav på rättssäkerhet. I överförmyndarverksamheten får varje medarbetare en unik och viktig roll där möjligheten till personlig och yrkesmässig utveckling är stor.



Vi är måna om att ha en överförmyndarverksamhet av god kvalitet och vi är stolta över vår verksamhet och arbetet vi utför.



Publiceringsdatum
2023-04-19

Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration/ekonomi/juridik eller likvärdig utbildning, alternativt gymnasial utbildning som tillsammans med bred erfarenhet inom arbetsområdet bedöms likvärdig.



Vi vill att du tidigare har arbetat med administrativ handläggning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom politiskt styrd verksamhet, i myndighetsutövande verksamhet och/eller som registrator eller motsvarande.



Dina personliga egenskaper
Som person är du noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du tycker om ett ibland högt arbetstempo och du använder din tid effektivt. Du bidrar också till ett gott arbetsklimat och kan arbeta såväl självständigt som med andra för att hantera uppgifter och nå mål. Att du har god samarbetsförmåga och att du kan hantera kontakter med olika människor i varierande sammanhang, på ett respektfullt sätt, är viktigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



Om du gillar att vara en del av en verksamhet med fokus på utveckling och rättsäkerhet kommer du att passa hos oss.



Anställningsvillkor

Omfattning/varaktighet:

Vikariat, heltid. Dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Varaktighet till och med 31 augusti 2024.

Tidsbegränsad anställning. Tillträde enligt överenskommelse.



Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning



Övrig information
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård, möjlighet till fler semesterdagar genom semesterväxling och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Sista ansökningsdag 3 maj 2023, urval sker fortlöpande.

Tillträde, gärna omgående eller enligt överenskommelse.


Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter, bemanningsföretag och liknande.


Kontaktperson för detta jobb
Jenny Dunberg

Enhetschef

0157-43 00 71

jenny.dunberg@flen.se



Fackliga företrädare

Nås via kommunens växel

0157-43 00 00

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning Subventionerad friskvård, möjlighet till semesterväxling, ersättning för patientavgifter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Flens kommun (org.nr 212000-0332), https://www.flen.se/sv/Om-Flens-kommun/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb1/

Arbetsplats
Flens Kommun

Jobbnummer
7674896

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: