Administrativ handläggare till VS HR- helpdesk och HR-administra

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Östersund
2018-03-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ handläggare till VS HR- helpdesk och HR-administra" (publicerad 2018-06-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall, Ljusdal eller i hela Sverige

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Administrativ handläggare till VS HR- helpdesk och HR-administration i Östersund

Avdelningen för verksamhetsstöd (VS) är Försäkringskassans försäkrings-, organisations- och utvecklingsstöd. VS stödjer verksamheten för att tillsammans nå Försäkringskassans mål. VS HR- helpdesk och HR-administration erbjuder chefer och medarbetare inom Försäkringskassan möjlighet att snabbt kunna få hjälp via Försäkringskassans stödtjänster. Nu söker vi en kundfokuserad och utvecklingsinriktad medarbetare till HR-helpdesk som trivs med att ge service till våra kunder och har kunskaper inom HR och personaladministration.

Arbetsuppgifter och ansvar

Tjänsten innebär bl. a att du arbetar med att besvara personalfrågor gällande avtal och arbetsrätt, rekrytering, arbetsmiljö och utbildning via telefon och e-post. Du arbetar även med att koordinera delar av vår rekryteringsprocess genom att administrera beslut som rör förändringar i anställningar och se till att information når ut till olika delar i organisationen. Även andra administrativa uppgifter förekommer till exempel arkivhantering.

Publiceringsdatum
2018-03-26

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• har slutbetyg från gymnasium med godkänt i kärnämnen
• har goda kunskaper inom HR och personaladministration
• är serviceorienterad
• har ett systematiskt tillvägagångsätt
• samarbetar effektivt i team och stödjer kunder och samarbetspartners för att nå gemensamma mål som skapar goda kundvärden
• bidrar med nya idéer till utveckling då vi arbetar med ständiga förbättringar
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana

Det är meriterande om du:

• har högskolepoäng inom arbetsrätt
• har erfarenhet av att arbeta i olika ärendehanteringssystem

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

1 tjänst, visstid, heltid med tillträde enligt överenskommelse till och med 2018-09-30. Arbetstiden är delvis schemalagd och arbetsverktyget är huvudsakligen telefon samt e-post i olika ärendehanteringssystem.

Mer information

Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta enhetschef Joakim Leijman, 072-724 69 53. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du HR-specialist Caroline Söderberg, 010-118 80 12. Fackliga representanter för SACO-S är Eva Bernegard, 010-116 66 37, för ST Sonja Sandberg, 010-115 29 39, för SEKO Irre del Barba, 010-115 30 87.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 9 april 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
4044616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: