Administrativ handläggare till VS HR- helpdesk och HR-administra
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Östersund
2018-03-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ handläggare till VS HR- helpdesk och HR-administra" (publicerad 2018-06-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall,
Ljusdal eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Administrativ handläggare till VS HR- helpdesk och HR-administration i Östersund
Avdelningen för verksamhetsstöd (VS) är Försäkringskassans försäkrings-, organisations- och utvecklingsstöd. VS stödjer verksamheten för att tillsammans nå Försäkringskassans mål. VS HR- helpdesk och HR-administration erbjuder chefer och medarbetare inom Försäkringskassan möjlighet att snabbt kunna få hjälp via Försäkringskassans stödtjänster. Nu söker vi en kundfokuserad och utvecklingsinriktad medarbetare till HR-helpdesk som trivs med att ge service till våra kunder och har kunskaper inom HR och personaladministration.
Arbetsuppgifter och ansvar
Tjänsten innebär bl. a att du arbetar med att besvara personalfrågor gällande avtal och arbetsrätt, rekrytering, arbetsmiljö och utbildning via telefon och e-post. Du arbetar även med att koordinera delar av vår rekryteringsprocess genom att administrera beslut som rör förändringar i anställningar och se till att information når ut till olika delar i organisationen. Även andra administrativa uppgifter förekommer till exempel arkivhantering.
Publiceringsdatum2018-03-26KvalifikationerVi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasium med godkänt i kärnämnen
• har goda kunskaper inom HR och personaladministration
• är serviceorienterad
• har ett systematiskt tillvägagångsätt
• samarbetar effektivt i team och stödjer kunder och samarbetspartners för att nå gemensamma mål som skapar goda kundvärden
• bidrar med nya idéer till utveckling då vi arbetar med ständiga förbättringar
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
Det är meriterande om du:
• har högskolepoäng inom arbetsrätt
• har erfarenhet av att arbeta i olika ärendehanteringssystem
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
1 tjänst, visstid, heltid med tillträde enligt överenskommelse till och med 2018-09-30. Arbetstiden är delvis schemalagd och arbetsverktyget är huvudsakligen telefon samt e-post i olika ärendehanteringssystem.
Mer information
Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta enhetschef Joakim Leijman, 072-724 69 53. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du HR-specialist Caroline Söderberg, 010-118 80 12. Fackliga representanter för SACO-S är Eva Bernegard, 010-116 66 37, för ST Sonja Sandberg, 010-115 29 39, för SEKO Irre del Barba, 010-115 30 87.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 9 april 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4044616
Observera att sista ansökningsdag har passerat.