Administrativ handläggare till socialförvaltningen

Österåkers Kommun / Administratörsjobb / Österåker
2022-03-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ handläggare till socialförvaltningen" (publicerad 2023-05-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker, Täby, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Nu behöver vi en ny kollega som vill arbeta med oss som administrativ handläggare. Är du en person som trivs med att hålla ordning och som vill arbeta med digital administration. Då kan detta vara ett arbete för dig! Vi arbetar på ett professionellt och serviceinriktat sätt, vi värnar om våra medarbetare och medborgare. Som administratör på Socialförvaltningen erbjuds du ett flexibelt jobb med stor variation.

Hos oss på enheten för förvaltningsstöd arbetar nitton medarbetare inom olika områden: administrativ handläggning, ekonomi, nämndsadministration, arkivering, avgiftshandläggning, utredningar, systemförvaltning, mm. Vi har en god teamkänsla och vi värnar om vår psykosociala arbetsmiljö. Vi hoppas att du tillsammans med oss ska kunna vara en del av verksamhetens fortsatta utveckling.

Ditt nya jobb

Du kommer att vara förvaltningens administrativa nav och stödja de andra enheterna i deras arbete. Återkommande arbetsuppgifter kan vara: inhämtande och utlämnande av handlingar till enskild och hantera sekretess i dessa ärenden, registerförfrågningar, posthantering, registreringar i vårt verksamhetssystem Lifecare/procapita, fakturahantering, arkivering och andra administrativa uppgifter.

Rollen ställer höga krav på flexibilitet, eget initiativ och förmåga att självständigt kunna strukturera, prioritera och organisera arbetet. Det är viktigt att ha ordning och reda och att du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för dina uppgifter och driva dina processer vidare. Tjänsten innebär ett dagligt och nära samarbete med socialsekreterare, handläggare, verksamhetschef och andra förekommande samarbetspartners både i förvaltningen, kommunen och externt.

Publiceringsdatum
2022-03-01

Profil
Vi söker dig som tycker om att arbeta administrativt och som är van användare av Officeprogrammen. Du är tillmötesgående i ditt bemötande och har både intresse och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att bidra till lösningar. Du behöver ha en god förmåga att administrera och koordinera olika arbetsuppgifter och planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar.

Du arbetar bra med andra och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt och har förmåga att fokusera på rätt saker. Vid ändrade omständigheter har du lätt för att anpassa dig och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt ser möjligheter i förändringar. Att tidigare ha arbetat i en politiskt styrd organisation är en merit.

Vi kräver minst gymnasiekompetens. Det är meriterande att du läst till Socialadministratör eller annan utbildning som arbetsgivaren ser som likvärdig. Vi kräver minst 2 års erfarenhet av arbete inom administration. Meriterande om du tidigare har arbetata administrativt inom socialförvaltning. Studier inom socialtarbete/ekonomi eller statsvetenskap samt arkivkunskap är en merit. Krav på datorvana och kunskaper i Officepaketet.

Anställningens omfattning

100%

Anställningsform

Vikariat 2022-05-15 till 2023-08-31 (eventuell möjlighet till förlängning)

Tillträde
2022-05-15 eller enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

2022-03-14

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen "Ansök". Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

Varaktighet, arbetstid
Vikariat 2022-05-15 till 2023-08-31 100%

Ersättning
individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Österåkers kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Österåkers kommun (org.nr 212000-2890), http://www.osteraker.se

Kontakt
Katrin Lindroth, Enhetschef
katrin.lindroth@osteraker.se
08-54081456

Jobbnummer
6393170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Österåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun: