Administrativ handläggare till Planeringsavdelningens kansli

Migrationsverket, Huvudkontor, Planeringsavdelningen / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket, Huvudkontor, Planeringsavdelningen i Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

På Migrationsverket är vi cirka 6 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt!

Vi söker en administrativ handläggare till planeringsavdelningens kansli i Norrköping.

Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar. Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö som präglas av mötet med människor och ett kontinuerligt lärande.

Vi erbjuder ett jobb som är viktigt på riktigt
Du kommer att ha en betydelsefull roll i att bidra till genomförandet av vårt viktiga samhällsuppdrag. Ditt jobb hos oss är viktigt på riktigt.

Vad gör en administrativ handläggare?
Som administrativ handläggare på planeringsavdelningen kommer du att vara ett stöd till avdelningens ledning. I din roll ingår bland annat att ansvara för arbetet kring beredningar och den avdelningsövergripande beslutsserien. Du arbetar också med att stödja avdelningens ledningsgrupp, kvalitetsgranska underlag, samordna remissvar samt andra förfrågningar och beställningar som kommer in via avdelningens e-postlåda.

Att samarbeta med övriga avdelningar samt att ge service och underlag till externa och interna kontakter utifrån ett helhetsperspektiv för myndigheten är också en viktig del av arbetet.

Vidare kommer du att fungera som ett stöd till avdelningen i metod- och sakfrågor kopplat till din roll. I övrigt kommer du att utföra arbetsuppgifter på uppdrag av närmaste chef.

Vem är du?
Du har god förmåga att samarbeta med andra och tycker om att ge service. Du är noggrann och strukturerad även under tidspress och är lösningsorienterad och initiativkraftig. Du ser vad som behöver göras och är bekväm med att fatta självständiga beslut inom ditt ansvarsområde. Du är också flexibel och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och sammanhang. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet.

Du som söker har

- Gymnasieutbildning eller annan utbildning i kombination med för rollen aktuell och relevant erfarenhet.
- Aktuell erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning.
- Erfarenhet av databaserad ärendehantering samt god allmän data- och systemvana.
- God kommunikativ förmåga och goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du har

- Erfarenhet av arbete i kansli- eller stabsfunktion

Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning
Arbetstider: Kontorsarbetstider
Placering: Norrköping
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Anställningsförmåner: Läs om våra https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Formaner-och-villkor.html .

Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef längre ned.

Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 5 november 2023. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

_________________________________________________________________________________________________________

Om rekryteringsprocessen
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär.

Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet.

Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan "Lediga jobb och intresseanmälan" på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html

Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3.3.1-2023-15706".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Migrationsverket (org.nr 202100-2163)

Arbetsplats
Migrationsverket, Huvudkontor, Planeringsavdelningen

Kontakt
Magnus Frid
010-2034873

Jobbnummer
8192192

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket, Huvudkontor, Planeringsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket, Huvudkontor, Planeringsavdelningen: