Administrativ handläggare med inriktning på lokal-och inköpsfråg

Stockholms stad; Administrativa avd / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Administrativa avd i Stockholm

Stockholms Stad
Serviceförvaltningen
Administrativa avd

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, IT-administration och växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 250 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Anställningen som administrativ handläggare är placerad i förvaltningens administrativa avdelning som bl a ger stöd och service åt chefer och medarbetare inom förvaltningen. Avdelningen innehåller f n 12 medarbetare. Den administrativa handläggaren kommer att vara direkt underställd den administrativa chefen.

1 plats(er).Du ska hantera såväl de vardagliga som långsiktiga lokal- och inköpsfrågor innebärande bl a att administrera merparten av förvaltningens beställningar av varor och tjänster samt planera och genomföra lokaladministrativa frågor. Du ska fungera som förvaltningens kontaktperson gentemot de fastighetsägare och entreprenörer som förvaltningen har avtal med inklusive uppföljning av avtalen. I anställningen ingår även att hantera frågor inom samverkansavtalet, som exempelvis att svara för utskick och sekreterarskap gällande förvaltnings-gruppen samt sekreterarskap vid vissa MBL-förhandlingar. Du ska också kunna hantera flertalet av de befintliga IT-systemen i syfte att ta fram sjukfrånvarostatistik, rapportera olycksfall och tillbud m m samt täcka upp för registratorn vid dennes frånvaro. Utöver detta kan ytterligare administrativa arbetsuppgifter tillkomma som är nödvändiga för att serviceförvaltningens inre arbete ska fungera effektivt.

Du ska ha minst gymnasial utbildning gärna med ekonomisk inriktning.
Du måste ha kunskap och erfarenhet av att fungera som såväl beställare som utförare av lokal- och inköpsfrågor. En stor vana av att hantera IT-system är ett absolut krav, bl a eftersom förvaltningen inom kort kommer att hantera merparten av inköpen elektroniskt. Du måste ha en kunskap och förståelse för en förvaltnings inre administrativa förutsättningar samt ha en förmåga att kunna hantera flera olika frågor samtidigt. Det krävs också att du har förmågan att arbeta självständigt och kunna driva berörda frågor med hög effektivitet. Stor vikt kommer att fästas vid din personlighet där ansvarskänsla och gott omdöme samt förmågan att ge god service kommer att vara viktiga faktorer. Ytterligare ett krav är att du är duktigt på att uttrycka dig i skrift.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.
Arbetstid: Dagtid.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Administrativ chef Christer Edfeldt

Marianne Adolphson, PA-konsult, 08-508 11 813
Rita Gottberg, SACO, 08-508 40 627 (facklig)
Desirée Gustafsson, Vision, 08-508 11 826 (facklig)
Karin Wrannvik, Ledarna, 076-12 90 750 (facklig)

Tillträde: Tillträde sker efter överenskommelse.

Publiceringsdatum
2012-06-04

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-25
Ansökan skickas till:
Administrativa avd
Ange följande referens när du ansöker: 136/2012
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Administrativa avd

Adress
Stockholms stad; Administrativa avd
Serviceförvaltningen

Jobbnummer
1262517

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Administrativa avd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Administrativa avd: