Administrativ handläggare
Värmdö Kommun / Administratörsjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö,
Stockholm,
Töreboda eller i
hela Sverige Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag
Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning.
Enheten för ekonomiskt bistånd inom Vuxenutbildning- och Arbetslivskontoret omfattar idag en mottagningsgrupp som tar emot alla nya medborgare som söker kontakt med myndigheten samt en grupp som jobbar med mer långvariga ärenden som är i behov av ekonomiskt bistånd.
Vi har en stark inriktning på teamarbete kopplat till våra invånares behov av stöd.
Rollen som administrativ handläggare innebär främst att utreda månatliga ansökningar om ekonomiskt bistånd. Arbetet ställer höga krav på rättssäkerhet och noggrannhet, likväl som god förmåga att hantera de frågor som kan dyka upp vid ansökan om ekonomiskt bistånd, från individen likafullt som till samarbetspartners. Du kommer att ingå i ett team av medarbetare som tillsammans med verksamhetens socialsekreterare hanterar pågående ärenden. Vi kommer att uppskatta goda initiativ från din sida för att utveckla och förbättra arbetet och värdesätter din delaktighet i att uppnå verksamhetens mål.
Vi söker dig som har en 3-årig högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsarbete och individhandläggning. Viktigt är att du tror på individens egna förmågor och ser ett professionellt bemötande i alla kontakter som något självklart. Du är noggrann och strukturerad, har en god administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Då enheten just nu jobbar mycket med digitalisering är det meriterande om du har erfarenhet och inte är främmande för digitala system och lösningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, att du är trygg och självständig i ditt arbete, samtidigt som du är en god samarbetspartner.
Värmdö kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen avser tillsvidareanställning på heltid med start efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast den 14 juli 2024.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan.
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på
https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön enl. ök.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/228".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Värmdö kommun (org.nr 212000-0035)
Arbetsplats Vuxen och Arbetslivskontoret (VAK), Ekonomiskt bistånd
Kontakt Frida Ekström
08-57047566 Jobbnummer 8725240
Observera att sista ansökningsdag har passerat.