Administrativ handläggare
Region Gotland, Förvaltningsenheten / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Gotland, Förvaltningsenheten i Gotland Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle inom områdena fastigheter, vatten/avlopp, gata/mark, avfallshantering och hamnar. Våra cirka 240 medarbetare utför vårt uppdrag med medborgare och näringsliv i centrum.
Fastighetförvaltningsavdelningen inom Teknikförvaltningen förvaltar Region Gotlands byggnadsbestånd (ca 500 000 kvm lokalyta) som omfattar sjukhus, skolor, förskolor, lokaler för omsorgens verksamhet, administrativa lokaler mm. Vår huvudsakliga uppgift är att se till att Regionens förvaltningar och externa kunder har ändamålsenliga lokaler för sin verksamhet till lägsta möjliga kostnad.
Förvaltningsenheten är en beställarenhet inom Teknikförvaltningen. Enheten beställer fastighetsdriften, handlägger hyresfrågor och ansvarar för lokalsamordning, periodiskt underhåll, driftoptimering, ventilationskontroll, mindre ombyggnadsprojekt och andra närliggande uppdrag. Här arbetar f n 17 personer och eftersom enheten är relativt liten arbetar vi brett för att få helhetslösningar.
För oss står kunden i centrum. Kundfokus och affärsmässighet är tillsammans med kvalitetsutveckling och resultatansvar nyckelord i arbetet. Kundmöten sker kontinuerligt under pågående uppdrag.
Publiceringsdatum2015-02-05ArbetsuppgifterSom administrativ handläggare kommer du att jobba med ekonomiadministration, fastighetsdeklarationer och fastighetsskatt.
I arbetsuppgifterna ingår avisering, fakturering, kontroll och kontering. Du kommer att biträda med budgetunderlag och budgetuppföljning och arbeta en del med statistikarbete. Du kommer att ansvara för kund- och leverantörsreskontra, arkivering, hyresadministration samt administration av abonnemang till elanläggningar.
I tjänsten ingår också att utgöra ett stöd till enheten i praktiska administrativa uppgifter.
KvalifikationerVi ser gärna att du har en högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi, alternativt har du en gymnasieexamen och annan utbildning och/eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
Du bör ha erfarenhet av arbete i offentlig sektor och har du erfarenhet av arbete med ekonomi och/eller inom fastighetsområdet är detta en merit.
Eftersom tjänsten omfattar arbete med fastighetsdeklarationer är även kunskaper och erfarenhet av juridik meriterande.
Du behöver ha mycket god datorvana och har du erfarenhet av arbete i ekonomisystem är detta en fördel.
Som person söker vi dig som är självgående och strukturerad. Eftersom tjänsten omfattar kontakt med kunder och myndigheter är det viktigt att du är flexibel och trivs med att ge service till andra. I tjänsten är det också viktigt att du som person är noggrann.
ÖVRIGT
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på
www.gotland.com/levaInför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast eller enl ök.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-22
Ange följande referens när du ansöker: A448421
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Malmros, Enhetschef 0498-269219
FöretagRegion Gotland, Förvaltningsenheten
AdressRegion Gotland, Förvaltningsenheten
Region Gotland
62181 Visby
KontorsadressVisborgsallén 19 Visby
Jobbnummer 2155662
Observera att sista ansökningsdag har passerat.