Administrativ chef, barn- och utbildningsförvaltningen

Värnamo Kommun / Chefsjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo, Jönköping, Simrishamn, Ludvika eller i hela Sverige

Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna.

Publiceringsdatum
2023-05-15

Beskrivning
Vill du jobba på en arbetsplats med optimism, framåtanda och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

Då är barn- och utbildningsförvaltningen i Värnamo kommun något för dig. Värnamo är en kommun med strategiskt läge och stor tillväxtpotential. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 34 000 invånare. Förvaltningen har idag ca 1350 anställda varav ca 25 personer arbetar på barn- och utbildningsförvaltningens kansli.

Arbetet som administrativ chef innebär att du är chef för barn och utbildningsförvaltningens kansli. Kansliets uppgift är att stödja rektorer i barn- och utbildningsförvaltningens administrativa processer för att underlätta det dagliga arbetet. Tjänsten är placerad på barn- och utbildningsförvaltningens kansli där du kommer vara chef för ca 20 medarbetare. Som administrativ chef är du direkt underställd förvaltningschefen och är en del av förvaltningens ledningsgrupp.

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att kartlägga och hålla samman identifierade interna processer och rutiner samt att dokumentera, utvärdera, följa upp och utveckla dessa i nära samverkan med verksamheten.

Tjänsten innebär chefsansvar för de arbetsgrupper som finns på barn- och utbildningsförvaltningens kansli såsom, digitalisering, HR, elevadministration, skolskjuts, ekonomi och arbetsmiljö. Tjänsten samverkar i förekommande fall med kommunens övriga förvaltningar och externa aktörer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har kunskaper, erfarenheter och högskoleutbildning för att möta ovanstående arbetsbeskrivning och som arbetsgivaren bedömer som adekvat för uppdraget.

Du har erfarenhet av arbetsledning inom administrativa processer. Erfarenheter från skolans verksamhet är meriterande.

Du har god kommunikativ och analytisk förmåga, lätt för att se till helheten samt en förståelse för kommunikativa utmaningar som kan finnas i en stor organisation. Till den här tjänsten behövs en processorienterad, strukturerad, strategisk och analytisk medarbetare med ett tydligt ledarskap. Du kan självständigt planera och prioritera ditt arbete.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, förmåga till samarbete samt att se verksamheten i ett helhetsperspektiv.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Körkort är ett krav.

Anställningsvillkor
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.

I Värnamo kommun annonseras alla tillsvidareanställningar på heltid. Om du i stället önskar deltid och verksamheten kan tillgodose en lägre sysselsättningsgrad är det givetvis en möjlighet.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/255".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Värnamo kommun (org.nr 212000-0555)

Arbetsplats
Barn- och utbildningsförvaltningen

Kontakt
Johan Grahn, barn- och utbildningschef
0370-377000

Jobbnummer
7780011

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värnamo Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värnamo Kommun: