Administrativ Chef

Bon Hagen AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bon Hagen AB i Stockholm

Bonhagen AB är ett säljbolag med fokus på försäljning av copy/print, scanninglösningar, kaffemaskiner, samt kontor och profilmaterial.
Med gedigen erfarenhet inom dessa områden kan vi erbjuda högkvalitativa produkter till konkurrenskraftiga priser och leverera förstklassig service. Vi erbjuder unika lösningar till små som stora företag.
Vi utför även service på alla våra produkter då främst multifunktionella kontorsmaskiner, MFP, och kaffemaskiner.
Vi söker nu en administrativ chef som kan kliva in så snart som möjligt dock senast vid årsskiftet 12/13 och ansvara för den övergripande kontrollen i den dagliga driften. För näravarande är vi 17 personer i det dagliga arbetet varav sju säljare, sex administrativa, två praktikanter , och två tekniker i ett ständigt växande bolag.
Som administrativ chef har du det övergripande ansvaret för den dagliga verksamheten på kontoret. Dina ansvarsområden är breda och innefattar bla. resultat- och budgetansvar, där bland annat regelbundna medarbetar- och lönesamtal ingår, och inte minst skapa ett arbetsklimat som motiverar och utvecklar varje medarbetare.
Det är framförallt tre områden som skall ledas av dig :
• Administration
Tillhandahålla och upprätthålla personalrutiner, riktlinjer, arbetsmetodik, och utveckling
Leda och fördela arbete för den administrativa personalen samt praktikanter i det dagliga arbetet.
• Ekonomi
Tillgodose företagets intresse ekonomiskt genom att:
Säkerställa att alla avtal och alla åtaganden faktureras till kunder och leverantörer genom ekonomiavdelning
Delta aktivt i budgetarbete, och utvecklingsåtgärder
• Service
Säkerställa servicenivåer, god kund nöjdhet samt ekonomisk lönsamhet i kundavtal.
Leda och fördela arbete för servicepersonalen samt praktikanter i det dagliga arbetet.
Ansvara för att det affärskritiska systemet som används, genomförs korrekt i det utvecklande och dagliga arbetet.

Du har tidigare haft personalansvar och är van att leda en grupp. Du kan motivera och leda medarbetare och tillsammans med dem skapa en framgångsrik verksamhet. Som person är du utåtriktad, ödmjuk, du är inte konflikträdd är uttalat strukturerad, har ett logistiskt tänkande och är innovativ. Då vår verksamhet är kundorienterad är det viktigt för oss att du har förståelse för kundnytta och tidigare erfarenhet från att arbeta med kunden i fokus. Att du uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav, likaså innehav av körkort.
Av vikt för oss är att du har erfarenhet av att arbeta med ansvar för övergripande ekonomi, god kännedom om finansavtal, företagsekonomiska alldagliga rutiner, samt övergripande budgetförståelse.

Publiceringsdatum
2012-10-11

Körkortskrav
B
Tillgång till egen bil

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-06
Ansökan kan skickas till e-postadress: cecilia@bonhagen.se

Kontakt
Cecilia Engberg, VD, 0766350410, 0841081910 (Direkt), 0766350410 (Mobilnummer), cecilia@bonhagen.se

Företag
BON HAGEN AB

Adress
BON HAGEN AB
Årstaängsvägen21 C
11743 STOCKHOLM

Kontorsadress
Årstaängsvägen21 C
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-41081901
E-postadress: info@bonhagen.se

Jobbnummer
1362812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bon Hagen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bon Hagen AB: