Administrativ assistent till spännande myndighet

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Luleå, Boden, Skellefteå, Malå, Gällivare eller i hela Sverige

Letar du efter ett uppdrag där du får användning av dina tidigare erfarenheter inom administration? Låter det lockande att få arbeta i en variationsrik tjänst på en spännande myndighet där du fungerar som spindeln i nätet?
Läs då vidare!

Publiceringsdatum
2015-12-05

Beskrivning
Perido söker en assistent till vår kund en myndighet som har en betydelsefull roll för den svenska arbetsmarknaden med fokus på ett bättre arbetsliv. Du blir här del av en väletablerad myndighet som varit aktiv i mer än ett århundrade.
Tjänsten är placerad i centrala Luleå, ett stenkast från centralstationen.

I denna variationsrika tjänst är din huvudsakliga uppgift att stötta upp tillsynsverksamheten där dina dagliga arbetsrutiner kan se ut som följer:

Diarieföring och dokumenthantering
Hantering av fakturor och reseräkningar
Boka resor och logi
Förbereda ärenden åt sektionschef genom framtagning av statistik och underlag
Medverka i planering och uppföljning av verksamhet och ekonomi
Boka och förbereda möten samt föra minnesanteckningar
Du kommer även att stötta övriga kontor i regionen med arbetsuppgifter i samband med sjukdom, utbildning och ledigheter. Din lösningsfokuserade personlighet och goda förmåga att hantera många uppgifter samtidigt kommer att vara till stor fördel för dig i denna roll då fokus ligger på att bistå dina kollegor med världsklassig service. Det är till dig man vänder sig till om man har alltifrån stora till små problem som behöver lösas. Här letar vi en social och utåtriktad person som förstår vikten av att vara samarbetsfokuserad.

Stämmer beskrivningen in på dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil för detta jobb
• Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande
• Minst tre års erfarenhet av administrativa uppgifter
• Goda kunskaper i MS-office
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Tidigare arbetat i digitala diariesystem samt Public, Agresso
• Erfarenhet av administrativa uppgifter från en statlig tillsyns-myndighet

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid. 2 månaders konsultuppdrag med möjlighet till förlängning.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 12796EL i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
12796EL

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 12796
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2562571

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: