Administrativ assistent till Östermalms stadsdelsförvaltning
Stockholms Stad, Östermalm SDF, Familjeenheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Östermalm SDF, Familjeenheten i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm
Publiceringsdatum2016-12-25Beskrivning Östermalms stadsdelsförvaltning ansvarar för en stor del av det kommunala verksamhetsområdet, bl.
a. kommunal förskola, äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, lokala stadsmiljöfrågor, parker och frågor som rör ungas fritid.
Familjeenheten är en av enheterna inom Socialtjänsten vid Östermalms stadsdelsförvaltning. Enheten som leds av två enhetschefer består av totalt 23 medarbetare fördelade på en utredningsgrupp för barn och ungdom 0-20 år, familjevård/kontaktverksamhet, familjebehandlare, familjerätt, metodstödjare/mentor samt en administrativ assistent.
Hela Familjeenheten sitter gemensamt i egna lokaler i kvarteret Garnisonen på Östermalm. Till enheten söker vi nu en administrativ assistent.
Dina arbetsuppgifter Som administrativ assistent har du ett mångsidigt uppdrag i en spännande miljö där du avlastar enheten med den övergripande administrationen. I den ena delen av rollen ingår bl.a. fakturahantering, personaladministration, att vara ett stöd vid nyanställningar, posthantering, vidareutveckla rutiner och andra sedvanliga administrativa uppgifter.
Den andra delen av tjänsten innebär att hantera förenklad faderskapshandläggning, det vill säga att fastställa faderskap vid de tillfällen när föräldrarna inte är gifta. Denna del av rollen innebär att du kontinuerligt kommer i kontakt med medborgare. För övrigt nätverkar du även med övriga administratörer i förvaltningen.
Kvalifikationer Vi söker dig som har:
- gymnasieutbildning
- minst fyra års erfarenhet av liknande tjänst
- förståelse för myndighetsutövning
- goda kunskaper i Excel
- goda kunskaper i fakturahanteringssystem, meriterande med Agresso
- meriterande med erfarenhet av paraplyet och faderskapshandläggning
Vi kommer lägga särskild vikt vid följande kompetenser: Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och trivs med att på egen hand driva och strukturera ditt arbete. I och med att rollen innebär mycket kontakter både internt mot kollegor och chefer samt externt vid faderskapshandläggning, har du ett serviceinriktat arbetssätt och arbetar bra ihop med andra människor. Du har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter och för att anpassa dig till ändrade omständigheter samtidigt som du även trivs med mer rutinmässiga arbetsuppgifter. Du lägger ner energi och engagemang på ditt arbete, är mån om att hålla en god kvalité och gillar att komma med förslag som till exempel bidrar till förbättrade rutiner och struktur samt planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.
Har du erfarenhet av liknande arbete?
Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-08
Ange följande referens när du ansöker: 2016/2763
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStina Löfström, Enhetschef 08-508 103 35
Eliana Hjelm, HR-konsult 08-508 117 23
FöretagStockholms Stad, Östermalm SDF, Familjeenheten
AdressStockholms Stad, Östermalm SDF, Familjeenheten
Karlavägen 104, 6 trappor
10642 Stockholm
KontorsadressKarlavägen 104, 6 trappor
Jobbnummer 3233662
Observera att sista ansökningsdag har passerat.