Administrativ assistent till myndighet centralt i Stockholm

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Nu söker vi dig som är van att arbeta administrativt i en assisterande roll. Har du dessutom erfarenhet av arbete inom statlig myndighet? Då kan detta vara perfekt för dig. Tveka inte att söka, redan idag!

Publiceringsdatum
2019-04-04

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administrativ assistent kommer du arbeta med att stödja kollegor och chefer utifrån kärnverksamhetens behov. Du kommer att registrera och utbilda kollegor om förändringar som rör diarieföring. Vidare har du en samordnande funktion i verksamhetsplanering, sköta mötesbokningar och utskick via mail eller brev. I rollen ingår även att hjälpa till att administrativt när nya medarbetare börjar och slutar på myndigheten. Samt stödja genom att skicka ut kallelser, boka lokaler och lämna ut allmän handling.

Myndigheten arbetar för- och beslutar om vilka läkemedel och förbrukningsartiklar som ska ingå i läkemedelsförmånerna i Sverige.

Vem är du?

Vi tror att du som person är serviceinriktad, ordningsam och ansvarstagande. Du har en god förmåga att samarbeta med andra kollegor samt kunna utan problem skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter samt känna dig bekväm att prata inför andra människor. Vi tror också att du har ett genuint intresse för att lära dig nya IT-system. Vidare ska du också ha:

* Gymnasieutbildning eller likvärdigtMin tre (3) års arbetslivserfarenhet som administrativ assistent eller liknande
* Goda kunskaper i MS Office och god datorvana
* Uttrycka dig väl i tal och skrift
* Meriterande är om du arbetat på statlig myndighet tidigare
* Meriterande är om du arbetat med ärendehantering

Du erbjuds

Ett konsultuppdrag på heltid 100% i en hos vår kund i centrala Stockholm. Uppdraget förväntas påbörjas så snart som möjligt och pågår i 4-6 månader. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Kajsa Lidén via mail: kajsa.liden@jurek.se

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om Jurek

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Sökord: Administrativ assistent, statlig myndighet

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kajsa Lidén

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4711554

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: