Administrativ assistent till myndighet centralt i Stockholm
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Nu söker vi dig som är van att arbeta administrativt i en assisterande roll. Har du dessutom erfarenhet av arbete inom statlig myndighet? Då kan detta vara perfekt för dig. Tveka inte att söka, redan idag!
Publiceringsdatum2019-04-04Dina arbetsuppgifterI rollen som administrativ assistent kommer du arbeta med att stödja kollegor och chefer utifrån kärnverksamhetens behov. Du kommer att registrera och utbilda kollegor om förändringar som rör diarieföring. Vidare har du en samordnande funktion i verksamhetsplanering, sköta mötesbokningar och utskick via mail eller brev. I rollen ingår även att hjälpa till att administrativt när nya medarbetare börjar och slutar på myndigheten. Samt stödja genom att skicka ut kallelser, boka lokaler och lämna ut allmän handling.
Myndigheten arbetar för- och beslutar om vilka läkemedel och förbrukningsartiklar som ska ingå i läkemedelsförmånerna i Sverige.
Vem är du?
Vi tror att du som person är serviceinriktad, ordningsam och ansvarstagande. Du har en god förmåga att samarbeta med andra kollegor samt kunna utan problem skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter samt känna dig bekväm att prata inför andra människor. Vi tror också att du har ett genuint intresse för att lära dig nya IT-system. Vidare ska du också ha:
* Gymnasieutbildning eller likvärdigtMin tre (3) års arbetslivserfarenhet som administrativ assistent eller liknande
* Goda kunskaper i MS Office och god datorvana
* Uttrycka dig väl i tal och skrift
* Meriterande är om du arbetat på statlig myndighet tidigare
* Meriterande är om du arbetat med ärendehantering
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag på heltid 100% i en hos vår kund i centrala Stockholm. Uppdraget förväntas påbörjas så snart som möjligt och pågår i 4-6 månader. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Kajsa Lidén via mail:
kajsa.liden@jurek.seDå urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via
www.jurek.se.Om Jurek
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Sökord: Administrativ assistent, statlig myndighet
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKajsa Lidén
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 4711554
Observera att sista ansökningsdag har passerat.