Administrativ assistent till internationellt företag!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Som administrativ assistent kan du se fram emot en varierande arbetsdag där snabba lösningar och kreativa idéer alltid behövs. Vi söker nu en person med hög integritet och professionalism, god förmåga att prioritera och vana att arbeta i en miljö i ständig förändring.
Hur ser din arbetsdag som administrativ assistent ut?
Tjänsten innebär en spännande och global arbetsplats där du som administrativ assistent har ett omväxlande arbete. Dina dagar kommer bland annat bestå av arbetsuppgifter som:
• Vara behjälplig vid bokning och koordinering av möten för sektionerna och grupperna
• Skapa och hålla avdelningens handlingsplan för arbetsmiljö uppdaterad
• Planera och tillsammans med avdelningschef genomföra skyddsronder inom avdelningens ansvarsområde
• Vara stöd och rådgivare till chefer vid bokning av resor som kräver extra förberedelser såsom vaccinationer, visum och särskild inbjudan samt vara behjälplig vid utläggsrapportering
• Bistå med övergripande administrativ support. Planera, sammanställa och följa upp administrativa uppdrag
• Delta aktivt i utvecklandet av avdelningens och sektionernas SharePoint
• Bistå grupp- och sektionschefer vid on-boarding och off-boarding av medarbetare
Uppdraget påbörjas i mitten av februari och pågår under hela 2016 med eventuell chans till förlängning. Arbetets omfattning är på heltid, dagtid. Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco men arbetar på plats hos vår kund i Göteborg.
Vem trivs här?
Vi söker dig som har goda kunskaper och trivs med att jobba i en supporterande roll där fokus ligger på administration. Då företaget är globalt är det ett krav att du behärskar både svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Tjänsten förutsätter även B-körkort då det kan förekomma kortare resor eller ärenden. Kunskaper inom SharePoint eller LotusNotes är mycket meriterande!
Som person har du hög integritet samt förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Är du en noggrann och ordningsam person som har en förmåga att planera och organisera kommer att göra succé på din nya arbetsplats. Du är en driven, flexibel och serviceinriktad. Din goda samarbetsförmåga och kvalitetsmedvetenhet kommer uppskattas på arbetsplatsen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du kommer att vara en del av en utmanande internationell affärsmiljö där det finns goda möjligheter att växa professionellt. Om du vill nå dina personliga mål tillsammans med andra människor, är detta din rätta arbetsplats!
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adeccos kontor Automotive Professionals i Göteborg rekryterar tjänstemän till fordonsindustrin inom områdena ekonomi, logistik, inköp, HR och administration. Adecco är auktoriserat.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig via formuläret nedan.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
Publiceringsdatum2016-01-28ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-04
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Lydén 031-7643523
Johanna.Lyden@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2640906
Observera att sista ansökningsdag har passerat.