Administrativ assistent till globalt bolag!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en service-minded, lättlärd, flexibel och initiativrik person med god kommunikativ förmåga och hög integritet? Har du erfarenhet av administration, är strukturerad och noggrann samt har ett proaktivt arbetssätt? Söker du en ny utmaning i en internationell och dynamisk miljö? Vi på Adecco kan nu erbjuda dig en möjlighet att utvecklas som Administrativ assistent hos vår kund inom fordonsindustrin!

Publiceringsdatum
2017-09-13

Om tjänsten
Du kommer att tillhöra företagets Designavdelning där du som administrativ assistent kommer att supportera cheferna på avdelningen med diverse administrativa och koordinerande uppgifter. Du kommer bland annat att arbeta mycket med mail- och kalenderhantering, förbereda möten och presentationsmaterial, mötesagendor och protokoll etc. Du kommer också att koordinera såväl interna som externa resor, event och besök

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Mail- och kalenderhantering
• Förbereda möten, agenda och protokoll
• Förbereda presentationsmaterial
• Planera och koordinera diverse event, besök och konferenser
• Övrigt administrativt arbete

Uppdraget är tänkt att påbörjas i september 2017, eller så snart som möjligt och pågår inledningsvis fram till 30 mars 2018. För rätt person finns god chans till förlängning. Arbetets omfattning är på heltid, dagtid. Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco men arbetar på plats hos vår kund med placering på Hisingen.

Om dig
Vi söker dig som har en längre erfarenhet av administrativa tjänster sedan tidigare och som trivs i en supporterande roll där du får möjligheten att underlätta dagen för andra. Som person är du service-minded, flexibel och kommunikativ med hög integritet. Du behöver också vara stukturerad, organiserad och professionell, ha en god planeringsförmåga samt ett proaktivt arbetssätt. Vi ser också gärna att du har ett intresse för fordonsindustrin. Erfarenhet av arbete inom fordonsindustrin är också meriterande. Då företaget är globalt är det ett krav att du behärskar både svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Du behöver också ha god datorvana samt ha lätt för att sätta dig in i nya system.

Du kommer att vara en del av en utmanande internationell affärsmiljö där det finns goda möjligheter att växa professionellt. Om du vill nå dina personliga mål tillsammans med andra människor, är detta din rätta arbetsplats!

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i september 2017. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden men arbetar på plats hos vår kund på Hisingen. Tjänsten är på heltid, kontorstider. Uppdraget pågår initialt till 2018-03-30 med goda möjligheter till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Vi föredrar ansökningshandlingar på engelska

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia Algotsson.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Algotsson julia.algotsson@adecco.se 031-725 45 38

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3696027

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: