Administrativ assistent till enheten för ekonomiskt bistånd

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2021-03-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent till enheten för ekonomiskt bistånd" (publicerad 2022-02-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Hägersten-Älvsjö är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad, i vårt område bor runt 120 000 invånare. Stadsdelsförvaltningen erbjuder förskola och fritid, omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel. Vi är drygt 3000 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa bra förutsättningar och service för de som bor i stadsdelsområdet.



Arbetsplatsbeskrivning
Tjänsten som administrativ assistent är placerad på enheten för ekonomiskt bistånd och beroendefrågor.

På enheten arbetar cirka 80 medarbetare, varav största delen socionomer. Enheten består av en mottagningsgrupp, en utredningsgrupp för ekonomiskt bistånd, en arbetsgrupp som jobbar med beroendefrågor, en resursgrupp samt en samlad administration som består av sex administrativa assistenter. Enhetens ledningsgrupp består av en enhetschef och fem biträdande enhetschefer. Enheten är en arbetsplats som hela tiden utvecklas för att möta stadsdelens behov.

Publiceringsdatum
2021-03-10

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en administrativ assistent då en av våra medarbetare har gått i pension. I arbetsuppgifterna ingår hantering av egna medel, fakturahantering, beställningar och inköp, posthantering samt avstämningar av ekonomiskt bistånd. Även andra förekommande administrativa arbetsuppgifter ingår i arbetsuppgifterna.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och erfarenhet av administrativt arbete i form av ekonomi och fakturahantering. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom administration samt har erfarenhet av att arbeta i Agresso och Paraply. Du har även goda kunskaper i Officepaketet. Som person är du trygg i dig själv och har mycket god samarbetsförmåga. Du är uthållig och lösningsfokuserad samt har god struktur i ditt arbete. För att passa för tjänsten behöver du kunna arbeta självständigt och prioritera ditt arbete effektivt. Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift där du har förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Vi kan erbjuda dig en positiv och glad arbetsgrupp, flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/1134".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Hägersten-Älvsjö SDF, Enheten för ekonomiskt bistånd och beroendefrågor

Jobbnummer
5620978

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: