Administrativ assistent till Administrativ Enheten NOA

Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avdelningen / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avdelningen i Örebro, Flen, Norrköping, Sundbyberg, Stockholm eller i hela Sverige

Vi söker administrativ assistent till Administrativ enheten NOA med placering i Örebro.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som administrativ assistent på administrativa enheten arbetar du med ekonomiadministration. Vi söker nu en förstärkning.

Inom ekonomiadministration är det bl.a. bevakning och hantering av leverantörsfakturor, utföra kontroller samt tolkning av avtal och momsfrågor. Upprätta bokföringsorder och manuella utbetalningsorder. Genomföra inköp och delta i upphandlingar. Hantera utbetalning av ersättning via listor. Delta i bokslutsarbetet med underlag och kontroller.

Vi arbetar teambaserat med nära samarbete inom teamet.

Personliga kompetenser

Vi söker dig som är trygg i dig själv och har lätt för att skilja på personligt och professionellt. Ditt samarbete med andra kännetecknas av lyhördhet, ett smidigt sätt och ett konstruktivt fokus vid konflikter. Du har intresse, vilja och förmåga att finna lösningar och anstränger dig gärna för detta med hjälp av ett lugnt, uppmärksamt och tillmötesgående förhållningssätt.

Rollen förutsätter också att du är kommunikativt tydlig - du säkerställer att information som du förmedlar mottas och förstås korrekt av den du kommunicerar med. Du förväntas också ha en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt samtidigt som du lägger stor vikt vid att det arbete du levererar lever upp till organisationens förväntningar i fråga om mål och kvalité.

Publiceringsdatum
2022-11-23

Kvalifikationer
- Gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- Erfarenhet av arbete med ekonomiadministration som arbetsgivaren bedömer relevant
- Erfarenhet av arbete med krav på god service som arbetsgivaren bedömer relevant
- God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
- God IT-vana, du har lätt för att sätta dig in i nya system

Meriter

- Kunskaper i ekonomiprogrammet Proceedo
- Tidigare erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet
- Tidigare erfarenhet av arbete med inköp inom statlig verksamhet

Upplysningar

Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Arbetstider: Kontorsarbetstid
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Örebro, resor i tjänsten kan förekomma
Tillträde: 1 Mars 2023 eller enligt överenskommelse

Vill du veta mer

Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef längre ned.

Så ansöker du
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 2 december 2022 . Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.



På Migrationsverket är vi cirka 5 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor, och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Varje dag söker sig människor till Sverige för att arbeta, studera, bo eller söka skydd här. Migrationsverkets uppdrag är att pröva ansök­ningar för dem som vill stanna i Sverige. I det större perspektivet bidrar vi till att migrationen till vårt land funge­rar och ett konkurrenskraftigt Sverige. Vi fyller en viktig roll i samhället - vårt jobb är viktigt på riktigt.

I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och av mod, empati och tydlighet.

Vi använder urvalsfrågor i ansökningsförfarandet. Besvara dessa så utförligt du kan eftersom dina svar avgör om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. Vi använder också ofta tester för att vidare bedöma din skicklighet för den sökta tjänsten. Kallas du till intervju kan du behöva besvara frågor kopplat till säkerhet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.

Önskar du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på vår Lediga jobb-sida på webben https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb.html

Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi undanber oss därför telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2023-03-01 eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3.3.1-2022-24664".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Migrationsverket (org.nr 202100-2163)

Arbetsplats
Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avdelningen

Kontakt
Liselotte Anderberg
010-4850159

Jobbnummer
7196959

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avdelningen: