Administrativ assistent sökes till Enheten för läkemedelsstrateg

Region Halland, Utveckling och implementeringsavdelningen / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, Utveckling och implementeringsavdelningen i Halmstad

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Regionkontoret är Region Hallands huvudkontor. Här arbetar cirka 240 personer, de flesta med placering i Halmstad. Vårt viktigaste uppdrag är att stödja regionens förtroendevalda i deras ansvar för ekonomin, driften av våra verksamheter och bolag, som arbetsgivare och - inte minst - för att utveckla Halland. Det gör vi bland annat genom att driva, styra, samordna och ta fram underlag för beslut.

Enheten för läkemedelsstrategi ansvarar för det strategiska perspektivet gällande läkemedelsfrågor i Region Halland. Vår uppgift är att samordna och bevaka utvecklingen inom läkemedelsområdet ur ett regionalt perspektiv. Vi är en liten och tight grupp som jobbar på enheten och att arbeta tillsammans med oss innebär att man har arbetsuppgifter som är både spännande och varierande. Vårt arbete kräver att vi samarbetar väl inom enheten och att vi alla driver verksamheten framåt i samverkan med vården och övriga avdelningar inom regionkontoret.


Publiceringsdatum
2017-05-04

Arbetsuppgifter
Något mer än halva tiden av tjänsten kommer att vara riktad mot läkemedelsverksamheten på Regionkontoret, d.v.s. Läkemedelskommittén Halland och Enheten för läkemedelsstrategi. Resterande tid kommer arbetsuppgifter fördelas via ett administrativt team inom Regionkontoret, Hälso- och sjukvård där du får fokusera på vissa särskilda kompetensområden.

Tjänsten ska fungera som ett verksamhetsstöd, där det ingår att stödja verksamheten i det dagliga arbetet. Funktionen är tänkt att fungera som en samlad ingång till verksamheten och arbetsuppgifterna innebär bland annat:
• Föra mötesanteckningar och protokoll.
• Vara administrativ stödresurs för läkemedelskommittén.
• Vara sammanhållande inför och vid utbildningar och möten.
• Vara redaktör för intra, extranät, samarbetsplatser och webplatser.
• Sköta viss grafisk produktion samt framtagande av presentationer i PowerPoint utifrån befintligt grundmaterial.
• Ansvara för viss avtalshantering.
• Registrering i olika system.
• Sammanställningar inom givna ramar, utskrift och utskickshantering.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har genomgått gymnasieutbildning eller motsvarande. Högskoleutbildning eller någon form av administrativ påbyggnadsutbildning, exempelvis medicinsk sekreterare, är meriterande.

Du är välkommen att söka denna tjänst utan tidigare erfarenhet. Du får dock gärna har ämnesspecifik tillägnad kunskap och förståelse för sammanhanget. Det är även meriterande om du har erfarenheter från liknande arbetsuppgifter och/eller verksamhetskunskap inom hälso- och sjukvård.

Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du är serviceinriktad och självgående med god organisatorisk förmåga och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är positiv, ansvarsfull, med intresse för omvärlden samt har en god samarbets- och kommunikativ förmåga. Då dina arbetsuppgifter kommer variera är det viktigt att du är flexibel och kan prioritera när det behövs. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och har förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, enkelt och koncist. Alla andra språkkunskaper är meriterande.

Datorer är naturliga arbetsredskap för dig och du har lätt att ta till dig hur nya program och funktioner ska användas. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i MS Officepaketet samt erfarenheter av datorsystemen Agresso, SharePoint och erfarenhet av att hantera webplatser.

B-körkort är meriterande.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, dock helst innan 2017-06-30. Föräldravikariat till och med 2018-08-31. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-18
Ange följande referens när du ansöker: RK 13/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Bengtsson 035-13 66 20
Maria Rundberg 035-13 48 54

Företag
Region Halland, Utveckling och implementeringsavdelningen

Adress
Region Halland, Utveckling och implementeringsavdelningen
Box 517
30180 HALMSTAD

Kontorsadress
30238 Halmstad

Jobbnummer
3477187

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, Utveckling och implementeringsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, Utveckling och implementeringsavdelningen: