Administrativ assistent inom sjukförsäkringen, Stockholms län Sy
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som administrativ assistent inom sjukförsäkringen ger du administrativt stöd till områdesledningen och bidrar till att chefernas vardag fungerar smidigt. Du kommer även att samarbeta med andra administrativa assistenter inom verksamhetsområdet. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring.
I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarieföring och du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor, statistik- och budgetuppföljning. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt.
Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt i ditt arbete
• samarbetar konstruktivt och stöttar andra
• arbetar självständigt och litar på din egen förmåga
• är initiativrik och ansvarstagande
• kan arbeta effektivt i belastade situationer
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av liknande arbete
• har erfarenhet av budgetarbete
• har goda kunskaper i Officepaketet
• har kunskap om förvaltningslagen
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2020-04-02Övrig informationEn tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placering Stockholm, Palmfeltscenter.
Kontaktuppgifter för detta jobbChef: Jonatan Lindstrand 010-116 23 09 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Rebecca Svanedal, tel 010-111 37 53 (för frågor om rekryteringsprocessen) Fackförbundet ST: Saula, Welker Bartoletti, tel 010- 110 22 87, Saco-S: Ulrika Oppmark, tel 010- 119 28 63, Seko: Eliza Grundström, tel 010- 115 34 02.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 19 april 2020. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 5177257
Observera att sista ansökningsdag har passerat.