Administrativ assistent/handläggare till Familjerätt sydost
Stockholms Stad, Enskede Årsta Vantör sdf / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Enskede Årsta Vantör sdf i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Enskede Årsta Vantör är en av 14 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 100 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.
Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.
Vi strävar hela tiden efter att Enskede Årsta Vantör ska vara ett stadsdelsområde för alla. Våra fokusområden är: Attraktiv arbetsgivare, jämställdhet och bemötande.
Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.
Arbetsplatsbeskrivning
Familjerätt sydost är en sammanslagning av familjerätterna vid Enskede Årsta Vantörs, Skarpnäcks och Farstas stadsdelsförvaltningar och ingår i Avdelningen för barn och ungdom.
Avdelningen har totalt ca 150 medarbetare och består av fem enheter:
• Mottagningsenheten
• Familjerättsenheten
• Familjevårdsenheten
• Utredningsenheten, bestående av fem åldersindelade utredningsgrupper
• Öppenvårdsenheten
Avdelningen leds av en avdelningschef och enheterna av enhetschefer.
Nu söker vi till Familjerätt sydost en ny medarbetare som vill vara en del av ett glatt och engagerat gäng bestående av sexton familjerättssekreterare, en faderskapshandläggare, en administratör, en enhetschef samt en biträdande enhetschef. Vi på Familjerätt sydost är ett gäng trevliga kollegor i olika åldrar, många med lång erfarenhet men även flera nya hungriga "familjerättare". Vi har hög ambitionsnivå och fokus på verksamhetsutveckling. Vi erbjuder en arbetsplats där vi gör ett meningsfullt arbete med barnet i fokus.
Vi sitter i ljusa, fina lokaler nära restauranger, shopping och tunnelbana/tvärbana. Varje vecka har du möjlighet till friskvårdstimme eller friskvårdsersättning. Ett par gånger per år anordnar vi själva friskvårdstillfällen då vi gör någon trevlig aktivitet tillsammans. Arbetstiden är på kontorstider med flextidsavtal och under perioden maj till och med augusti har vi sommartid, dvs kortare arbetsdagar.
Publiceringsdatum2019-03-05Dina arbetsuppgifterI din roll kommer du ha varierande arbetsuppgifter och dela din tid mellan administration och faderskaps-/föräldraskapshandläggning.
I din roll som faderskaps-/föräldraskapshandläggare kommer du att tillsammans med en kollega ta emot underrättelser från Skatteverket gällande nyfödda barn, utreda och fastställa faderskap/föräldraskap. Du kommer besvara telefonsamtal och e-post från nyblivna föräldrar men även ha personliga besök, ibland med hjälp av tolk. Du kommer hantera stora mängder information och alla handlingar måste hanteras rättssäkert och med hög kvalitet.
Som administrativ assistent kommer du ta hand om den dagliga posten till enheten, såväl i pappersform som elektroniskt. Du kommer att kontrollera, registrera och statistikföra samt dela ut vissa ärenden till familjerättssekreterarna. Du kommer även vara behjälplig med den månatliga sammanställningen av ärendestatistik, ta ut ärendelistor till nämndsammanträden, föra protokoll vid arbetsplatsträffar och andra administrativa sysslor delegerat av enhets- eller biträdande enhetschef.
Vid behov kommer du utöver ditt arbete på Familjerätt sydost även hjälpa avdelningens administratörer vid övriga enheter, tex vid arbetstoppar eller i semestertider.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen har du minst fullgjord gymnasieutbildning med en inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten samt arbetslivserfarenhet från yrken där du arbetat administrativt och serviceinriktat. Vi ser gärna att du även har erfarenhet ifrån handläggningsarbete. Vidare har du god datorvana med kunskaper ifrån Officepaketet, främst Outlook, Word och Excel. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Som person är du serviceinriktad, stresstålig och flexibel. Du kan snabbt identifiera var ditt stöd behövs och göra de rätta prioriteringarna även under pressade situationer. Du är prestigelös, har god samarbetsförmåga samt arbetar noggrant och strukturerat.
Vi kommer att lägga stor vikt vid ditt engagemang och intresse av att vara med och utveckla arbetet. Varmt välkommen in med din ansökan!
Övrig informationStockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-24
Ange följande referens när du ansöker: 2019/1250
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Steen, enhetschef 0850814830
Helen Engstrand, biträdande enhetschef 0850814861
FöretagStockholms Stad, Enskede Årsta Vantör sdf
AdressStockholms Stad, Enskede Årsta Vantör sdf
Slakthusplan 8A
11221 Stockholm
KontorsadressSlakthusplan 8A
Jobbnummer 4650056
Observera att sista ansökningsdag har passerat.