Administrativ assistent
Linköpings kommun, Sektion 505 Resurs- och stödverksamhet / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun, Sektion 505 Resurs- och stödverksamhet i Linköping Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner och kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel.
Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Det är en spännande organisation att arbeta inom, där jämställdhet, mångfald och respekt för allas lika värde är en självklarhet. Det finns många anledningar att välja oss som arbetsgivare. Framför allt erbjuder vi stora möjligheter för dig att utvecklas, både i din yrkesroll och som individ. Linköpings kommun är också en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang! Vi är en kommun där idéer blir verklighet - därför behöver vi dig!
Publiceringsdatum2012-03-29ArbetsuppgifterSektion för resurs- och stödverksamhet söker en administrativ assistent fram till 2012-12-31. Administrationsuppdraget inom sektionen består i grunden av arbete inom de tre huvudområden kärnverksamhet, ekonomi och personaladministration. Ditt arbete är i första hand inriktat mot att ge administrativt stöd till fritidsverksamheten för ungdomar 13-16 år. Dessutom tillkommer administrativa arbetsuppgifter riktade till vår koloniverksamhet som sektionen driver under sommaren. Vikariatet omfattar heltid fram till 31 augusti, därefter kan det variera mellan 50% och 100%. Arbetsplatsen är på Westmansgatan 27.
De administrativa systemen som vi använder är i första hand Heroma och Agresso/EFH. Även arbete i extens och W3D3 kan förekomma.
KvalifikationerVi söker dig som är självgående, ansvarsfull, strukturerad och har förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter. Du bör kunna relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt samt ha förmåga att snabbt kunna anpassa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar.
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning mot personaladministration och/eller ekonomi, relevant högskoleutbildning är meriterande.
Tjänsten förutsätter att du har mycket god datavana. Om du har erfarenhet av Heroma eller Agresso/EFH är det en fördel.
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun.
Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast, upphör: 2012-12-31 100% tom 20120831,50%-100% tom 20121231
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-12
För att underlätta vår handläggning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett som går via Offentliga Jobb AB. Lämnade uppgifter behandlas enligt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204).
Vi välkomnar dig att lämna din ansökan genom att fylla i meritförteckning och ett personligt brev. Urval av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar som sedan matchas mot uppställda krav för den aktuella tjänsten.
Om du har frågor gällande din ansökan eller ansökningsformuläret kontaktar du HR-konsult Maria v Ekensteen tel 013-26 37 86.
Ange följande referens när du ansöker: BOU8 2012-186
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEwa Höglind- Verksamhetschef, 013-207459,
ewa.hoglind@linkoping.seSteffan Kapellner- Verksamhetschef, 013-205761,
steffan.kapellner@linkoping.seFöretagLinköpings kommun, Sektion 505 Resurs- och stödverksamhet
AdressLinköpings kommun, Sektion 505 Resurs- och stödverksamhet
Affärsområde HR
58181 Linköping
Jobbnummer 1200999
Observera att sista ansökningsdag har passerat.