Administrativ assistent
Norrtälje kommun / Administratörsjobb / Norrtälje
2025-04-10
Visa alla administratörsjobb i Norrtälje,
Vallentuna,
Vaxholm,
Täby,
Värmdö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrtälje kommun i Norrtälje,
Stockholm eller i
hela Sverige Sjukvård och omsorg i Norrtälje (KSON) är ett unikt samarbete mellan Norrtälje kommun och Region Stockholm. Uppdraget är att tillgodose kommuninvånarnas behov av hälso- och sjukvård samt omsorg. KSON har därmed unika förutsättningar att sömlöst tillgodose invånarnas behov av effektiva helhetslösningar och styrs av en direktion med förtroendevalda från Region Stockholm och Norrtälje kommun.
En del av Norrtäljemodellen.Om tjänsten
Är du en strukturerad och serviceinriktad person som vill vara med och forma en ny tjänst som administrativ assistent på myndighetsavdelningen, då ska du titta närmare på denna annons.
Vi söker dig som vill ta ett aktivt ansvar och bidra till en effektiv och välfungerande administration. Hos oss får du möjlighet att vara en nyckelperson för en samordnad administration inom Kommunalförbundet sjukvård och omsorgs myndighetsavdelning. Om du trivs i en dynamisk miljö och vill vara med och utveckla en ny roll på en myndighet, kan detta vara tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2025-04-10Dina arbetsuppgifterTjänsten är förlagda på LSS enheten men kommer att vara ett administrativt stöd för hela myndighetsavdelningen som består av fem enheter. På myndighetsavdelningen arbetar vi främst med myndighetsutövning med fokus på handläggning av ärenden inom Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).
Som administrativ assistent på myndighetsavdelningen kommer du att ha en central roll i att stödja våra administrativa processer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Hantera inkommen post: Registrera, sortera och vidarebefordra fysiskt och digitalt material.
• Kontera fakturor: Ansvara för att kontera och behandla fakturor i enlighet med gällande rutiner och regler.
• Utskick till invånare: Förbereda och skicka ut information och viktiga meddelanden till invånare.
• Hålla informationsmaterial uppdaterat: Ansvara för att information till allmänheten och internt hålls aktuell och korrekt.
• Rapportera till IVO: Samla och rapportera den information som krävs av Inspektionen för vård och omsorg.
• Administrera vissa utbetalningar: Säkerställa korrekt hantering och administrering av utbetalningar enligt myndighetens rutiner.
• Hantera utredningar i våra e-tjänster.
• Tjänsten behöver ha en flexibilitet utifrån verksamhetens behov och förändringar som kan komma ske.
KvalifikationerFör att lyckas i detta roliga och utmanande arbete är det ett krav att du minst har gymnasieutbildning. Erfarenhet av arbete som administrativ assistent på en myndighet är ett krav. Som person är du kvalitetsmedveten och serviceinriktad, arbetar noggrant och tar ansvar för att uppgifterna blir gjorda på rätt sätt.
• Har goda administrativa färdigheter och kan hantera olika typer av uppgifter.
• Är noggrann, strukturerad och flexibel i ditt arbete.
• Har goda IT-kunskaper, särskilt inom Office-paketet och eventuellt andra administrativa system ex Lifecare.
• Är van att arbeta i en myndighetsmiljö och har förståelse för sekretess och kunskap om regelverk och gällande lagstiftning.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• God samarbets-och kommunikationsförmåga.
I och med att omvärlden är i ständig förändring behöver du också vara flexibel, initiativtagande och se utmaningar som något roligt som ska lösas. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
Om arbetsplatsen
Myndighetsavdelningen består av ca 75 medarbetare, en avdelningschef och fem enhetschefer. Avdelningen arbetar främst med myndighetsutövning med stöd av SoL och LSS och ansvarar även för att handlägga ansökningar om färd- och riksfärdtjänst samt att verkställa kontaktperson- och stödfamiljinsatser. På avdelningen arbetar LSS-handläggare, socialpsykiatrihandläggare, biståndshandläggare, färdtjänsthandläggare, boendesamordnare, kontaktsekreterare, avgiftshandläggare och anhörigstödjare.
Kommunalförbundets vision är att invånarna i Norrtälje kommun har en god hälsa. Vår styrmodell bygger på tre strategiska inriktningar, god och nära vård och omsorg + en hållbar socialtjänst, ökad självständighet och trygghet med välfärdsteknik, förebyggande insatser och prevention. Vi hoppas att du som söker känner igen dig i vår vision, och vill vara med att fortsätta utveckla vårt värdefulla arbete i enlighet med den!
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Vi på Kommunalförbundet Sjukvård och omsorg i Norrtälje värnar om våra medarbetare. Vi tycker att det är viktigt med professionella
och engagerade ledare och medarbetare och en god arbetsmiljö. Vi har friskvårdsbidrag, möjlighet till flexibel arbetstid (årsarbetstid) och till distansarbete.
Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas
Tillträde enligt överenskommelse.
Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.
Om ossVi är Norrtälje - en kommun där gamla traditioner möter nya idéer. Där närheten till storslagen natur och storstadspuls finns inom räckhåll. Här är vi drygt 3 400 medarbetare som varje dag arbetar för att våra drygt 66 000 invånare ska få leva i ett tryggt och välmående samhälle. Här vill vi göra plats för olika perspektiv, tankar och behov. Vi vill hjälpas åt och dela lärdomar, framgångar och glädje medan vi tillsammans utvecklar Norrtälje kommun. Läs gärna mer om vår värdegrund Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar och Vår vision Global livsstil - lokalt liv Vi erbjuder mindre hyreslägenheter under det första året på din nya anställning - så att du i lugn och ro får tid att hitta din drömbostad. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norrtälje kommun (org.nr 212000-0217),
https://www.norrtalje.se/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Norrtälje Kommun
Kontakt Enhetschef
Helena Mägi
helena.magi@norrtalje.se 0176-711 34 Jobbnummer 9278373