Administrativ assistent

Flens Kommun / Ekonomiassistentjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Har du tidigare erfarenhet av chefsstöd, administration och ekonomi? Är du en person med en hög kommunikativ förmåga? Söker du efter en administrativ roll där du får jobba lösningsorienterat, strukturerat och serviceinriktat?

Här är din chans!

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och härlig energi.

Det arbete som vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom ett professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsplats

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar:

• Äldreomsorg
• Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning
• Egen försörjning/Individ och familj

Det är inom funktionsnedsättningsområdet på resurscentrum vi nu söker efter en administrativ assistent, då en av våra medarbetare går i pension. Vi letar efter dig som är engagerad, nyfiken och prestigelös. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp. Det är mycket viktigt att du delar Flens kommuns värdegrund, varvid stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Publiceringsdatum
2020-01-10

Dina arbetsuppgifter
I rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter;

• Planering, koordinering och administration i samråd med enhetschef
• Stöd till enhetschef vid verksamhetsplanering, personaladministration och uppföljning
• Stöd till enheten i förekommande praktiska och administrativa frågor
• Fakturahantering
• Genomgång och upplärning av ny personal i avdelningens system

Kvalifikationer

• För tjänsten krävs som lägst gymnasieutbildning med administrativ och/eller ekonomisk inriktning (alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig)
• Du har goda IT-kunskaper
• Du har en god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift
• B-körkort

Meriterande för tjänsten är tidigare arbetslivserfarenhet, både vad gäller arbete inom offentlig verksamhet samt av arbete inom ekonomi och administration. Ytterligare meriterande fördelar är kunskap och förståelse om funktionsnedsättningar kopplat till det arbete som bedrivs av Socialtjänsten.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100%.

Arbetstiden är förlagd dagtid om 40 timmar per vecka med möjlighet till flex.

Tillträde: 1 april.

Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering med lika möjligheter för alla. Vi tillämpar individuell lönesättning och flexibel arbetstid. Vi erbjuder även semesterväxling samt subventionerad friskvård och patientavgift.

Sista dag att ansöka är 31 januari.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flens kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Flens kommun (org.nr 212000-0332), https://www.flen.se/sv/Om-Flens-kommun/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb1/

Arbetsplats
Flens Kommun

Jobbnummer
5035114

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: