Administrativ assistent

Lerums kommun, Administrativ enhet / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativ enhet i Lerum

Tjänsten som administrativ assistent tillhör administrativa enheten på Sektor lärande. Administrativa enheten är en stödfunktion som arbetar med uppdrag inom administration, IT/IKT, utredning och planering. Enheten består idag av 15 medarbetare och leds av administrativ chef.


Publiceringsdatum
2018-12-05

Arbetsuppgifter
Till administrationen söker vi nu en kundfokuserad administrativ assistent som ger god service och handläggning. Du kommer att tillsammans med övriga inom administrativa gruppen att arbeta med olika uppgifter inom flera områden. Vi arbetar som team och arbetsuppgifterna kan variera över tid. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och uppdrag är bland annat:

• Administrativt stöd och service till sektorsledningen
• Ärende- och dokumenthantering, postöppning, diarium, arkiv
• Protokoll och anteckningar
• Ekonomiadministration/fakturahantering
• Inköp, beställningar och bokningar
• Redaktör intranät
• Upprätta och uppdatera mallar och blanketter för sektorn


Kvalifikationer
Du har minst gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot administration samt några års erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som trivs med att ge god service och att arbeta både självständigt och i team. Du måste ha mycket god datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du strukturerad, noggrann och lyhörd samt har lätt att samarbeta och kommunicera med andra. Intresse av att driva arbetet framåt och se möjligheter att utveckla arbetssätt och metoder är också viktiga egenskaper.

ÖVRIGT
Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-28
Ange följande referens när du ansöker: A833483
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Nilsdorff gunilla.nilsdorff@lerum.se 0302-522087
Linda Eriksson linda.eriksson@lerum.se 0302-52 14 86

Företag
Lerums kommun, Administrativ enhet

Adress
Lerums kommun, Administrativ enhet
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
4492578

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Administrativ enhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administrativ enhet: