Administrativ assistent
Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm
Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 85 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!
Publiceringsdatum2016-12-18BeskrivningEnheten för ekonomiskt bistånd består av mottagningsgrupp, utredningsgrupp, budget och skuldrådgivare, relationsvåldsteamet och administrativa assistenter.
Enheten har två chefer som arbetar med delat ledarskap. Vi har flera samverkanspartners både internt och externt.
Enhetens huvudsakliga uppgift är att bistå den bidragssökande att hitta vägar till egen försörjning. Vi guidar till samhällets övriga välfärdssystem vid arbetslöshet, sjukdom och pension. Parallellt med detta arbete behandlas och utreds ansökningar om ekonomiskt bistånd. Vi söker nu en administrativ assistent till enheten som tillsammans med två kollegor i huvudsak ska ansvara för administrationen kring ekonomiskt bistånd.
Dina arbetsuppgifterSom Administrativ assistent arbetar du med ekonomiadministration, fakturahantering i Agresso, arkivarbete, sammanställning av rapporter och statistik, återsökning av ekonomiska ersättningar från Migrationsverket, administration av inköp, beställningar /bokningar samt övrigt förekommande administration vid enheten. I arbetsuppgifterna ingår kontakt med biståndssökanden, både i form av bemötande över receptionsdisk och per telefon samt förmedling av egna medel.
KvalifikationerDu har avslutad gymnasial utbildning och erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter. Goda kunskaper i Officepaketet krävs samt god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Du ska kunna arbeta självständigt och snabbt samt kunna planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Det är viktigt att du har god servicekänsla både internt och externt och har ett noggrant förhållningssätt till arbetsuppgifterna. Som person är du strukturerad, flexibel, stresstålig och har lätt för att samarbeta.
Erfarenhet av arbete i stadens paraplysystem och agresso är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enilgt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-31
Ange följande referens när du ansöker: 2016/2827
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMagnus Jonsson, tf enhetschef 08-50822343
Izla Malkey Racho, enhetschef 08-50822026
FöretagStockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF
AdressStockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF
Telefonvägen 30, plan 9
12904 Hägersten
KontorsadressTelefonvägen 30, plan 9
Jobbnummer 3219185
Observera att sista ansökningsdag har passerat.