Administrativ assistent
Avdelning för social omsorg, Stöd- och aktivitetsenheten / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avdelning för social omsorg, Stöd- och aktivitetsenheten i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm
Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 85 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!
Publiceringsdatum2016-12-13BeskrivningStöd och aktivitetsenheten ansvarar för stadsdelens socialpsykiatriska verksamheter.
Du kommer arbeta inom den del av enheten som arbetar med sysselsättningsverksamheter, träfflokaler, dagliga verksamheter och arbetsmarknadsfrågor. Arbetsmarknadsdelen är under uppbyggnad.
Dina arbetsuppgifterVi söker en administrativ assistent till enheten.
Du ska självständigt hantera ekonomiadministration, fakturahantering i Agresso, granskning, fakturering och ekonomiuppföljning, sammanställning av rapporter och statistik. Administration kring inköp och beställningar samt övrig förekommande administration vid enheten. Återsökning av statsbidrag kommer även ingå i dina arbetsuppgifter.
Du ska även ta emot sjukanmälningar, hantera timrapporter för vikarier och för personer i arbetsmarkandsåtgärder, skriva anställningsavtal mm.
Då det är en nyinrättad tjänst kommer du behöva skapa rutiner på enheten för ovanstående.
KvalifikationerEftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi/administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete med ekonomiadministrativa arbetsuppgifter. Erfarenhet av arbete med Agresso. Mycket goda kunskaper i Office paketet. God förmåga att kommunicera i tal och skrift. Du ska kunna arbete självständigt och snabbt samt kunna planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Det är viktigt att du har god servicekänsla både internt och externt och har ett noggrant förhållningssätt till arbetsuppgifterna. Som person är du strukturerad, flexibel, stresstålig och har lätt för att samarbete.
Erfarenhet av arbete i stadens paraplysystem är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Övrig
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: snarst enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-03
Ange följande referens när du ansöker: 2016/2662
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Lundgren 0850823410
FöretagAvdelning för social omsorg, Stöd- och aktivitetsenheten
AdressAvdelning för social omsorg, Stöd- och aktivitetsenheten
Telefonvägen 30, plan 9
12904 Hägersten
KontorsadressTelefonvägen 30, plan 9
Jobbnummer 3210310
Observera att sista ansökningsdag har passerat.