Administrativ assistent

Västerviks kommun / Administratörsjobb / Västervik
2015-10-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2024-04-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Västervik, Vimmerby, Valdemarsvik, Oskarshamn, Hultsfred eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerviks kommun i Västervik

Familjeenheten, Ensamkommande barn

Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.

Publiceringsdatum
2015-10-21

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som tycker om utmaningar, är ordningsam, flexibel och trivs med att träffa mycket folk!

Våra verksamheter är under ständig utveckling och det pågår nu en uppbyggnad av HVB-verksamheterna för ensamkommande unga. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och växla över tid utifrån verksamhetens behov.

Din främsta uppgift kommer att vara att ge stöd och service till enhetens chefer. I ditt uppdrag ligger att skapa bra förutsättningar för ledare och medarbetare att uppnå målen för verksamheten. Du kommer att vara med och utforma rutinerna för det administrativa arbetet, samt vara delaktig i att upparbeta en fadderverksamhet för de ensamkommande barnen.

I dagsläget består enheten av en enhetschef och två föreståndare. Varje föreståndare ansvarar för ett eller flera boenden, HVB-hem för vård och boende. På enheten arbetar drygt 70 medarbetare. Under hösten kommer fokus att ligga på att skapa bra boendeplatser för alla våra ensamkommande unga.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som administratör kommer att vara att:
• stödja ledarna i administrativa uppgifter inom personal- och ekonomiområdet, tex att attestera och kontrollera fakturor.
• sköta beställningar av kontorsmaterial, telefoner etc
• undersöka möjligheten till att bygga upp en fadderverksamhet för de unga och organisera detta.

Din arbetsplats kommer att vara rörlig inom enhetens olika verksamheter.

Din kompetens
Vi söker dig som har:
• en eftergymnasial utbildning
• erfarenhet av administrativt arbete
• goda kunskaper i svenska språket
• god datavana
• erfarenhet av arbete med människor från olika kulturer

Du har god förmåga:
• att vara prestigelös och bemöta människor på ett professionellt och respektfullt sätt
• att göra prioriteringar och ta egna initiativ i arbetet
• att se vad som behövs göras för att stötta verksamheten administrativt
• att bidra till utveckling av administrativa rutiner
• att bidra till trivseln inom förvaltningen genom ett positivt förhållningssätt till ditt arbete
• att på ett pedagogiskt sätt introducera faddrar och ensamkommande unga med varandra

För att lyckas och trivas i rollen krävs att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och tycker det är roligt att ha varierande arbetsuppgifter. Jobbet kommer att förändras över tid och det är viktigt att du trivs med det.

Du kommer att möta många människor i ditt arbete, både personal och nyanlända ungdomar. Det är därför viktigt att du är serviceinriktad och tycker om att möta och hjälpa andra.

Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad anställning 1 år. 100%. Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-30
Ange följande referens när du ansöker: SOC 83-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Månsson, Föreståndare 0493-216 07 gunilla.mansson@vastervik.se
Lasse Larsson, Föreståndare 0490-25 52 84 lasse.e.larsson@vastervik.se
Åsa Edvall, Vision 0490-25 40 99 asa.edvall@vastervik.se

Företag
Västerviks kommun

Adress
Västerviks kommun
Fabriksgatan 21
59380 Västervik

Kontorsadress
Fabriksgatan 21

Jobbnummer
2490216

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerviks kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerviks kommun: