Administrativ assistent 100 % Sveg och Ytterhogdals församlingar
Härjedalens Pastorat / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härjedalens Pastorat i Härjedalen Vad vi erbjuder:
I pastoratet finns mycket livskvalité för alla som längtar efter rena sjöar, friska skogar, fjäll som erbjuder gudomlig vandring på sommaren och skidåkning på vintern, luft utan föroreningar och en välgörande tystnad. På denna plats har Gud slösat med allt som är gott för människan. Med Nordens högst belägna kapell och Sveriges högst belägna kyrka i pastoratet kan du komma närmare himlen!
Vårt mål är att skapa en levande församling med gemenskap, nära relationer och förtroende. Vi vill vara relevanta för vår samtids frågor och skapa trygga mötesplatser. Målet är också är att utvecklas med tiden och inte fastna i det förflutna utan i stället svara mot nutida människors andliga behov och längtan. Din roll blir att möta människor och ge service till församlingarna, medlemmarna och verksamheten samt bidra till en stabil administration i enlighet med vårt mål och vision.
Vi söker dig som vill:
• Vara vårt ansikte och vår röst utåt på expeditionen, möta och hjälpa församlingsmedlemmar, personal och förtroendevalda med viss administrativt stöd.
• Ansvara för kyrkobokföringen, administrera och boka gudstjänster och kyrkliga handlingar såsom dop, vigslar och begravningar samt sköta kontakter med begravningsbyråer
• Ansvara för kollekthantering, församlingarnas gemensamma e-post, posthantering samt information och utskick av olika slag
• Administrera Facebook och övriga sociala medier samt göra affischer och sköta annonsering
• Hjälpa till med viss fakturahantering och kontering samt biträda verksamhetschefen i församlingarna med övriga arbetsuppgifter som kan hänföras till församlingsexpeditionen
• Sköta vissa inköp
Vem är du?
Du har slutförd gymnasieutbildning, gärna i ekonomi/administration. Du har dokumenterad administrativ utbildning eller annan utbildning som bedöms som likvärdig eller relevant. Utbildning inom informationshantering eller sociala medier är också meriterande.
Du har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete.
Du har erfarenhet av informationshantering och bokningar. Tidigare administrativt arbete inom Svenska kyrkan samt K-Boks certifiering är meriterande.
Du har mycket god dator- och telefonvana och har inga svårigheter att använda dig av program såsom tidsredovisning och bokningsprogram, Teams och Microsoft 365.
Du har goda kunskaper i svenska tal och skrift och kunskap i engelskt tal och skrift.
Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och du ser möjligheter i förändringar. Du har inga svårigheter att tillgodogöra dig ny teknik och ser utmaningar i nya arbets- och förhållningssätt.
Du har god förmåga att både arbeta självständigt såväl som i team.
Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker.
Du är en lojal medarbetare i ditt arbete, mot verksamheten och organisationen.
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera, men kan sätta gränser.
Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är bra på att sätta upp och hålla tidsramar.
Du har ett intresse av att vidareutveckla kompentensens inom sociala medier och informationshantering, nya digitala plattformar och att på sikt utveckla pastoratets digitala närvaro
Publiceringsdatum2023-10-02Övrig informationTjänstgöringsgrad 100 %
Din huvudsakliga arbetsplats är i Sveg. En dag i veckan bemannar du expeditionen i Ytterhogdal.
Du ska ha körkort B och tillgång till egen bil.
Du är medlem i Svenska kyrkan
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar.
Tillträde efter överenskommelse
Ansökan med sedvanliga ansökningshandlingar skickas till:
harjedalens.pastorat@svenskakyrkan.seFör mer information:
Kanslichef Camilla Reinholtz 010-470 01 02
Camilla.reinholtz@svenskakyrkan.se Fackligt ombud, Carl-Johan Tullgren, Vision
E-postadress:
carl-johan.tullgren@svenskakyrkan.se I samband med att du lämnar in din ansökan till Härjedalens pastorat samtycker du till behandling av dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Ytterligare information om personuppgiftsbehandling finns att läsa på vår hemsida:
https://www.svenskakyrkan.se/harjedalen/dataskyddsforordningen---gdpr Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-31
E-post:
harjedalens.pastorat@svenskakyrkan.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Administrativ assistent Sveg".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Härjedalens Pastorat (org.nr 252004-8857),
https://www.svenskakyrkan.se/harjedalen/ Vallarvägen 4 (
visa karta)
842 32 SVEG
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Svegsbygdens Församling
Kontakt Kanslichef
Camilla Reinholtz
camilla.reinholtz@svenskakyrkan.se 010-4700102 Jobbnummer 8158091
Observera att sista ansökningsdag har passerat.