Administration Manager, JKL Group
Inhouse AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Inhouse AB
Publiceringsdatum2011-03-29FöretagetJKL Group är en av Nordens ledande rådgivare inom strategisk kommunikation. JKL har kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors, Göteborg och Bryssel. I JKL Group ingår också den nordiska verksamheten inom MSL som finns i Stockholm, Oslo och Köpenhamn. Totalt hade JKL Group 125 medarbetare under 2009. JKL Group ingår i MSLGROUP och ägs av den internationella kommunikationsgruppen Publicis Groupe. För mer information se
www.jklgroup.com.Dina arbetsuppgifterSom Administration Manager består din roll av två huvudsakliga delar. Dels har du ansvar för ett antal övergripande processer inom JKL Group och dels ansvarar du för administrativ support i JKL Group. Den sistnämnda delen inkluderar personalansvar för några medarbetare på kontoret i Stockholm. Rollen som Administration Manager är ny inom organisationen.
Processansvar
Processansvaret innebär att du kommer att strukturera, utveckla och följa upp ett antal administrativa processer i gruppen. Arbetet sker i nära samarbete med CFO samt med kund- och uppdragsansvariga inom JKL Group. Fokus i rollen kommer att vara att utveckla JKL Groups befintliga processer. Även implementering av nya processer samt planering och genomförande av utbildningsinsatser inom dessa områden ingår i rollen
Ansvar administrativ support
Med administrativ support avses lokaler, reception, IT, telefoni, interna leverantörer och andra viktiga områden som är centrala för att kärnverksamheten ska fungera. I rollen ingår personalansvar för två receptionister i Stockholm samt för en extern konsult som arbetar halvtid med IT-frågor.
ProfilVi söker dig med några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter efter din universitetsexamen inom relevant område. Som person är du driven, nyfiken och brinner för att följa upp, strukturera processer och interna arbeten. Du har goda ledaregenskaper med förmåga att entusiasmera och engagera andra samt en mycket god samarbetsförmåga. Vidare är du noggrann och kvalitetsmedveten samtidigt som du ser helheten och är van att hitta lösningar på problem.
Rollen innebär både strategiska och operativa arbetsuppgifter varför vi söker dig som har lätt för att överblicka och se sammanhang, samtidigt som du inte är rädd för att kavla upp armarna när det behövs. Vidare är du van att arbeta självständigt och trivs i en miljö där du till stor del planerar ditt eget arbete utifrån övergripande riktlinjer. Då en stor del av rollen innebär interna kontakter är det centralt med väl utvecklade kommunikativa egenskaper samt mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Likaså är goda kunskaper i Office-paketet en förutsättning för att lyckas i rollen. Har du erfarenheter av andra systemstöd, exempelvis CRM-system, är detta meriterande.
Eftersom du kommer att arbeta en hel del med sälj- och arbetsprocesser är det viktigt att du både har intresse och förståelse för affärer. Har du tidigare erfarenhet från en konsultorganisation är detta mycket meriterande.
Tjänsten är stationerad i Stockholm men är en nordisk roll. Resor förekommer. Som Administration Manager rapporterar du till CFO för JKL Group.
Övrig informationI denna rekrytering samarbetar JKL med Inhouse. Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Thomas Nyström.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-18
Ange följande referens när du ansöker: 136
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktThomas Nyström, 0704339722,
thomas.nystrom@inhouse.seFöretagInhouse AB
AdressInhouse AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm
Jobbnummer 889165
Observera att sista ansökningsdag har passerat.