Adeccos kund i Uppsala söker en HR-koordinator
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Uppsala
2025-10-01
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Vi söker en HR-koordinator till spännande uppdrag hos en av Adeccos kunder i centrala Uppsala. Vill du arbeta brett med HR-frågor och vara med och bidra till en trygg och engagerande arbetsmiljö? Nu söker vi en HR-koordinator för ett uppdrag på heltid under hösten oktorber-december på heltid.
Om uppdraget
Som HR-koordinator kommer du att ha en varierad roll där du är ett viktigt stöd i den dagliga HR-verksamheten. Du arbetar nära chefer och medarbetare och får möjlighet att bidra i både operativa och uppföljande processer.
Ditt uppdrag inkluderar:
• Stöd i det dagliga HR-arbetet
• Uppföljning av medarbetarundersökning
• Uppföljning av sjukfrånvaro
• Stöd i det lokala arbetsmiljöarbetet
• Support kopplat till kundens kvalitetsledningssystem (QMS), särskilt kring rollbeskrivningar
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Adecco, start: omgående, uppdraget förväntas pågå fram till och med december 2025. Möjlighet till förlängning finns.
Om dig
Kompetenser vi värdesätter:
• Organisatoriska och administrativa färdigheter: Förmåga att strukturera, prioritera och hantera flera parallella arbetsuppgifter inom HR-processer och kontorsadministration. Noggrann och med god planeringsförmåga.
• Kommunikativ och samarbetsinriktad: Stark förmåga att kommunicera med interna och externa intressenter, inklusive ledning, medarbetare, leverantörer och myndigheter. Bidrar till en inkluderande och transparent arbetsmiljö.
• Självständighet och initiativ: Kan arbeta självständigt, ta initiativ och driva frågor framåt utan ständig uppföljning. En proaktiv inställning är avgörande för att hantera HR-relaterade och kontorsspecifika utmaningar.
• System- och verktygskunskaper: God vana vid Microsoft 365, Teams, SharePoint, Outlook, Excel och PowerPoint. Erfarenhet av Digi Greet, Xero eller liknande system för fakturahantering är meriterande.
• Flexibilitet och problemlösningsförmåga: Snabbt anpassa sig till förändrade behov, hantera ad-hoc-uppgifter och lösa praktiska problem i en hybrid arbetsmiljö. Viktigt för att säkerställa kontinuitet och välmående på arbetsplatsen.
Intresserad?
Skicka din ansökan så snart som möjligt - urval sker löpande!
Kontaktuppgifter
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Amila Dresevic på 073 684 78 61.
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
https://www.adecco.com/sv-se Kontakt Consultant Manager
Amila Dresevic
Jobbnummer 9535478