Accounts Payable Process & Control / Leveranstörsreskontra

Geodis Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Geodis Sweden AB i Göteborg, Borås, Jönköping, Helsingborg, Lund eller i hela Sverige

Hos oss erbjuds du en självständig roll på en större finansavdelning inom ett globalt företag, där vi alltid strävar efter att både teamet och individen utvecklas.

På GEODIS kan vi erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investor in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare.

Publiceringsdatum
2023-02-15

Om tjänsten
Arbetet i vårt skandinaviska leverantörsreskontrateam består av mer processkontroll och utredningsarbete jämfört med ett traditionellt arbete inom leverantörsreskontra, då all bashantering är outsourcad till ett GEODIS-team i Indien. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att optimera Accounts Payable-teamets gemensamma processer för de skandinaviska länderna. I tjänsten har du många kontaktytor med både interna och externa parter, nationellt och internationellt. Du har en viktig roll i att stötta andra funktioner med din expertis för en effektiv fakturahantering.

I rollen kommer du, tillsammans med dina kollegor, arbeta med nedan huvudområden för Sverige, Danmark och Norge:

• Dagligen arbeta i ett elektroniskt leverantörsfakturaflöde med avvikelsehantering och processanalys.

• Agera som kontakt och support för teamet i Indien.

• Stötta operations och avdelningschefer.

• Hantera samlingsfakturor och säkerställa korrekt posterade kostnader.

• Bidra till att utveckla och optimera våra processer genom god förståelse för affärskedjan.

• Hantera betalningar, påminnelser och kontoutdrag från leverantör samt kontakt med leverantörer.

• Hantera det elektroniska fakturaflödet för indirekta kostnader.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Du kommer rapportera till avdelningschefen för Accounts Payable, som utgår ifrån Stockholm. Placering är på vårt nyrenoverade huvudkontor i centrala Göteborg, med närhet till kollektivtrafik, butiker och lunchrestauranger. Vi erbjuder möjlighet att arbeta hemifrån två dagar per vecka, digitalt introduktionsprogram, friskvårdshalvtimme, lunchförmån och mycket mer!

Profil
Vi söker dig som har intresse för ekonomi och vill utveckla dina kunskaper vidare. Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet på en finansavdelning. I arbetet används engelska och svenska och du behöver därför tala och skriva båda språken obehindrat. Du har grundkunskaper i Excel och om du har erfarenhet av Microsoft Dynamics AX och CargoWise One är det meriterande. Det är positivt om du är van vid att arbeta i en internationell miljö, då du dagligen kommer samarbeta med kollegor runt om i världen. Tidigare erfarenhet inom logistik-/speditionsbranschen är ett plus.

Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet och söker dig som värdesätter att arbeta i team och aktivt bidrar till gruppen. Du ser vikten av god kommunikation i alla led till både externa och interna samarbetspartners. Eftersom rollen inte är som en traditionell roll inom leverantörsreskontra ser vi att det är viktigt att du är nyfiken, flexibel och initiativtagande. Du motiveras av att hitta lösningar och arbetar proaktivt tillsammans med teamet för att nå gemensamma mål och förbättringar.

Vi söker dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.

Så ansöker du
Låter detta som en roll för dig, tveka inte att ansöka idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2023-02-28.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Catrin Österlind, på 070 756 29 99 eller catrin.osterlind@geodis.com.

GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen. Kontaktperson: Tommy Sidén, tel 0101 631 828.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Geodis Sweden AB (org.nr 556056-0665), http://www.geodis.se

Arbetsplats
Geodis

Jobbnummer
7452833

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Geodis Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Geodis Sweden AB: