Account Manager/Kontorschef
Maxkompetens Sverige AB / Säljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Sverige AB i Malmö,
Vellinge,
Lund,
Kävlinge,
Trelleborg eller i
hela Sverige Maxkompetens Sverige AB
Publiceringsdatum2011-09-06ArbetsuppgifterMaxkompetens expanderar och kommer öppna nytt kontor i Skåne. Därför söker vi nu en Account Manager som ska starta och få igång kontoret i Skåneregionen. Maxkompetens har idag kontor i Stockholm, Göteborg, Halmstad och Växjö och håller i dagsläget på att etablera kontor i Kalmar. Utöver detta har vi pågående ordrar i Malmö/Lund, Jönköping, Västerås och Umeå. Maxkompetens strategi är att i steg 1 finnas med etablerade, stabila kontor i storstadsregionerna och nära studenter. Kontoret i Skåne saknas idag och ligger nu i fokus.
Tjänsten kommer förutom den initiala etableringsfasen innefatta både försäljning och tillsättning av uppdrag. Efter ca 6 månader skall kontoret ha uppnått en försäljningsvolym så att en till kollega kan anställas. Då blir Account Manager också kontorschef för ett fungerande kontor. Tillsammans med sin kollega (troligtvis en Bemanningsansvarig) fortsätter kontorsbygget ytterligare ett halvår. När omsättningen har stabiliserats är det dags att hitta ett större kontor med plats för fler kollegor. Nästa steg är att hitta en ny etableringsplats för kontor nummer två i Skåneregionen och då finns det möjlighet att bli regionchef.
ProfilPersonen vi söker har ett förflutet i bemanningsbranschen. Genom den erfarenheten har man redan förståelse för hur branschen fungerar, vilka utmaningar man står inför men också vad som förväntas och krävs.
Vidare ser vi gärna att du har kunskaper inom:
Försäljning - Det är en nödvändighet att du ser försäljning som ett framgångskoncept och verktyg i hela din arbetsdag. Att utveckla befintliga och skaffa nya kunder är det nya kontorets huvudarbetsuppgift.
Affärer - Att kunna se en helhet i vad våra kunder står inför samt att vilja förutse olika branschers utmaningar är en förutsättning.
Personalhantering - Att först annonsera, intervjua och leta fram den mest passande kandidaten och sedan löneförhandla och anställa blir kvittot på en god affärsförståelse
Nybyggaranda - Du ingår i ett större företag där processer, metodik, auktorisationer och kollektivavtal fungerar. Du kommer att ha ett långtgående stöd från ledning och andra kontor men affärer och personalhantering sker lokalt. Du behöver därför vara självgående och lösningsorienterad för att få "ditt kontor" att fungera.
Start: Efter överenskommelse
Lön: Fast lön, garantibonus plus provision
Välkommen med din ansökan!
Om företagetMaxkompetens är ett av Sveriges ledande företag när det gäller uthyrning och rekrytering av studenter och unga akademiker. Sedan 2003 har vi hjälpt våra kandidater och kundföretag att hitta varandra, med rätt person på rätt plats i rätt tid som resultat. Vi har tillgång till framtidens bästa arbetskraft och de mest spännande tjänsterna för unga akademiker och studenter. Läs mer om oss på
www.maxkompetens.se!Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-31
Ange följande referens när du ansöker: 505
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagMaxkompetens Sverige AB
AdressMaxkompetens Sverige AB
Herkulesgatan 12
11152 Stockholm
Jobbnummer 1021537
Observera att sista ansökningsdag har passerat.