Account Manager inom supply chain till Saab!

Poolia Sverige AB / Säljarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

För uppdrag på ett år söker vi nu account manager inom customer desk till Saab. Detta är rollen för dig som brinner för kundrelationer, service och logistik. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2021-06-03

Om tjänsten
Som medarbetare inom Customer Desk är du produktionsorgansiationens gränssnitt mot såväl interna som externa kunder. Du kommer att jobba i ett team som gemensamt ansvarar för att ta emot och handlägga förfrågningar och beställningar på hårdvara, resurser, reklamation, reparationer etc. från våra kunder. Du har möjlighet och förväntas bidra till att hålla åtagandet mot kund och ständigt förbättras att nå ny målbilder och krav. Innehållet i rollen kan sammanfattas i följande ansvar:
• Ta emot och handlägga inkommande ärenden, vilket bland annat innefattar beställningar av hårdvara, reparationer, reklamationer, resurser.
• Säkra att resurser för uppdraget finns tillgängliga
• Säkerställa att exportlicens finns för att sälja produkten till kund.
• Agera kalkylsammanhållande samt prissätta och offerera.
• Följa upp och kravställa produktionsavdelningen på att hålla åtagandet mot kund.
• Vara gränssnitt mellan produktionsavdelningen och kunden.
• Vid leverans godkänna leveransen i leveranssystemet Mycket av arbetet utförs i Saabs affärssystem IFS.

Vem är du?
Vi söker dig med utbildning inom logistik och/eller relevant arbetslivserfarenhet. Vi tror också att du är en handlingskraftig och målinriktad person som tar itu med uppgifter med hög energinivå. Du är drivande, har lätt att se helheten/och uppgifter i ett större sammanhang, god samarbetsförmåga och en hög kommunikativ kompetens. Du har goda kunskaper i officepaketet och inom exportkontroll och även erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem. Du kommer i din roll ha kontakter både internt och externt, vilket ställer krav på en hög kommunikativ förmåga samt att du behärskar engelska och svenska i både tal och skrift.

Stor hänsyn kommer att tas till dina personliga egenskaper och erfarenheter. VI tror att du är driven, noggrann och lugn. Kundfokus är centralt och du är relationsbyggande, serviceinriktad och kommunikativ. Dessutom har du god förståelse för helheten inom logistik och flöden.

Om verksamheten
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "60033".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Linköping AB

Jobbnummer
5786426

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: